Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Gregs

Akumulator, akumulatorji

Recommended Posts

Rogerg
pred 22 urami, Kawl pravi:

Lahko da preveč fila... Na tak način boš uničil akumulator. Verjetno je zanič regler. Pomeri koliko polni.

iz reglerja grejo 3 kabli...  rdec,  crn in rjav ki gre na ecu ... in ko sem meril rdecega in črnega je kazalo najprej 18V cez cajt ko je malo laufal pa ze preko 19V....  zna bit zanic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

Samo eno mnenje na kratko. Akumulatorji od TAB so vprasljive kvalitete. Ko sem lani kupil rabljen KTM je prodajalec tik pred prodajo vgradil nov aku od TAB-a. Tovarnisko je vgrajen Yuasa YTX 5L-BS. Ta od TAB a je enakih mer in teze ter enake kapacitete 4 Ah. Zagonski tok, ki ga da pa je samo 60 A, Yuasa pa zmore 80 A. Motor je za silo vzigal, po recimo par zagonih brez neke daljse vmesne voznje pa je starter ze jamral. Mocno dvomim, da je aku sploh imel 4 Ah, kot je navedeno na njem.

Polnil sem ga redno po vsaki voznji in pozimi na tri tedne. Prejsnji teden pa sem ugotovil, da ne zazene vec. Napolnjen ima 13 V, pri zagonu pade pod 9 V. Crknil v eni sezoni. Skoda materiala za taksen proizvod. Osebno vsem odsvetujem to znamko. Jaz sem narocil Yuasa aku. V akciji me je stal 43 EUR z dostavo, ta TAB pa je prejsnjega lastnika stal 36 EUR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

Evo, vceraj narocen, danes dostavljen in v "obdelavu" :D

20190312_115921.thumb.jpg.aaaaf9f3569c8f001e836c352e7c295c.jpg20190312_115921.thumb.jpg.aaaaf9f3569c8f001e836c352e7c295c.jpg

20190312_122335.jpg

Edited by IZTOK

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Kakšn ktm pa kma samo 4Ah akumularor? A je 50cc? Ker tak aku imajo ponavadi skuterji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 46 minutami, smasher pravi:

Kakšn ktm pa kma samo 4Ah akumularor?

EXC, SX. Moj Sherco 300 SEF-R ma isto 4Ah če se ne motim. Nizka teža in tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

A, torej bolj cestno legalni krosi, zelo hard enduro ki imajo verjetno tudi kikstart? Ker 80A ni nek velik zagonski tok in tudi dosti poskusov vžiga ni v teh 4Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin

Sherco že dolgo nima kickstarta. Ima pa 220W altenator/stator ki res hitro dofila aku. Pa novejši modeli KTM tudi nimajo kickstarta, SX-i že precej časa ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 18 urami, jskrablin pravi:

Sherco že dolgo nima kickstarta. Ima pa 220W altenator/stator ki res hitro dofila aku. Pa novejši modeli KTM tudi nimajo kickstarta, SX-i že precej časa ne.

A ima Sherco svincev aku? Ker KTM ima ze par let tovarnisko Litijeve. Sem razmisljal tudi o nabavi tega, je 1.4 kg lazji in da 150 amp, samo ima zgolj 2,4 Ah. Pa se nov polnilec bi moral nabavit saj moj Ctek se ne zna polnit litijevih. Na koncu predrag hec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 21 minutami, IZTOK pravi:

A ima Sherco svincev aku? Ker KTM ima ze par let tovarnisko Litijeve. Sem razmisljal tudi o nabavi tega, je 1.4 kg lazji in da 150 amp, samo ima zgolj 2,4 Ah. Pa se nov polnilec bi moral nabavit saj moj Ctek se ne zna polnit litijevih. Na koncu predrag hec.

Svinčev aku je. Pri meni litijev ne pride v poštev, ker ne marajo nizkih temperatur... motor je pa v rabi skozi vse leto (dokler lih ni vse pomrznjeno in zasneženo). Tista kila pa pol (al pa tri) nimajo veze pri mojem (ne)znanju vožnje po terenu ali MX progi. Isto glede polnilca, bi moral novega nabavit. 640 ma tudi svinčev aku tako da nima smisla nekaj čarati s tem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred 35 minutami, IZTOK pravi:

A ima Sherco svincev aku? Ker KTM ima ze par let tovarnisko Litijeve. Sem razmisljal tudi o nabavi tega, je 1.4 kg lazji in da 150 amp, samo ima zgolj 2,4 Ah. Pa se nov polnilec bi moral nabavit saj moj Ctek se ne zna polnit litijevih. Na koncu predrag hec.

... sem že večkrat napisal glede teh "problemov"... da ni noben problem.

Li aku dela NORMALNO NA MOTORJU... IN SE GA DOPOLNI NA NORMALEN POLNILNIK!!!...   samo ne smeš dati na program desulfatizacije!

... če bi ga bilo potrebno drugače polniti, ga ne bi smel niti dati na motor, ker bi moral zamenjati tudi regulator napetosti. Tako so pa v Li akumulatorju t.i. balanserji, ki uravnavajo polnjenje Li celic z motorskim alternatorjem.

Poišči za nazaj, pa preberi!

:P

 

 

... na... da ti olajšam iskanje...    :P

Ob 10. 2. 2019 ob 8:42, Zivnorc pravi:

..vem, da ti to veš...

....ampak pri Pb akuju je "uporabna" cca 1/3 kapacitete akumulatorja...nato mu pade napetost toliko, da postane "nevarno" tako za akumulator, kot na račun zagonskega toka, kjer trpi štarter ob zagonu motorja.

Li aku ima že v osnovi veliko večji zagonski tok...poleg tega mu je ta tok skoraj konstanten do skoraj popolne izpraznitve akuja...

..tako, da se 4Ah LiIon aku po kapaciteti kosa z 10 Ah Pb akujem...s tem da ga Li prekaša po zagonskem toku....da ne omenim primerjavo mase enega in drugega akuja..

 

Edited by Zivnorc

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred 15 minutami, Zivnorc pravi:

Li aku dela NORMALNO NA MOTORJU... IN SE GA DOPOLNI NA NORMALEN POLNILNIK!!!...   samo ne smeš dati na program desulfatizacije!

Kar je lahko malo jeba če ima polnilec ta program vgrajen in ga po nekem meni popolnoma neznanem algoritmu požene, ko se izpolni pogoj X, Y, Z. Posledica je pa lahko kaj? Najmanj krepan aku, največ požar takoj poleg 8.5L kesla z bencinom? Ne hvala.

Don't fix it if ain't broken. Pravilno vzdrževan Pb aku dela lih tako kot litijev. S tem da bo pri nizki temperaturi zunaj deloval bolje. Pa manjše možnosti da se spontano samozakuri ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred 4 minutami, jskrablin pravi:

Kar je lahko malo jeba če ima polnilec ta program vgrajen in ga po nekem meni popolnoma neznanem algoritmu požene, ko se izpolni pogoj X, Y, Z. Posledica je pa lahko kaj? Najmanj krepan aku, največ požar takoj poleg 8.5L kesla z bencinom? Ne hvala.

Don't fix it if ain't broken. Pravilno vzdrževan Pb aku dela lih tako kot litijev. S tem da bo pri nizki temperaturi zunaj deloval bolje. Pa manjše možnosti da se spontano samozakuri ima.

... kupi Lidlov polnilnik...  ko nima tega programa ....  :lol1:

... malo za hec..     :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher
42 minutes ago, Zivnorc said:

... kupi Lidlov polnilnik...  ko nima tega programa ....  :lol1:

... malo za hec..     :P

 

hmmm ne vem kaj ima ampak ima nek program za reševat globoko izpraznnjene akuje, z nekim pulznim programom, ki ga sam vklopi če je aku pod 9 ali 10V, meni je delno rešil akuje ki so imeli samo 5.5V ko sem priklopil gor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

...Li akuji so res bolj nevarni kot Pb...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Billibob
Ob 12. marec 2019 ob 9:03, IZTOK pravi:

Samo eno mnenje na kratko. Akumulatorji od TAB so vprasljive kvalitete. Ko sem lani kupil rabljen KTM je prodajalec tik pred prodajo vgradil nov aku od TAB-a. Tovarnisko je vgrajen Yuasa YTX 5L-BS. Ta od TAB a je enakih mer in teze ter enake kapacitete 4 Ah. Zagonski tok, ki ga da pa je samo 60 A, Yuasa pa zmore 80 A. Motor je za silo vzigal, po recimo par zagonih brez neke daljse vmesne voznje pa je starter ze jamral. Mocno dvomim, da je aku sploh imel 4 Ah, kot je navedeno na njem.

Polnil sem ga redno po vsaki voznji in pozimi na tri tedne. Prejsnji teden pa sem ugotovil, da ne zazene vec. Napolnjen ima 13 V, pri zagonu pade pod 9 V. Crknil v eni sezoni. Skoda materiala za taksen proizvod. Osebno vsem odsvetujem to znamko. Jaz sem narocil Yuasa aku. V akciji me je stal 43 EUR z dostavo, ta TAB pa je prejsnjega lastnika stal 36 EUR.

Kvaliteta TAB akumulatorjev je zelo slaba. Imam podobne izkušnje z avtomobilskim akumulatorjem.                         TAB akumulatorja nikoli več 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 21 urami, Zivnorc pravi:

... sem že večkrat napisal glede teh "problemov"... da ni noben problem.

Li aku dela NORMALNO NA MOTORJU... IN SE GA DOPOLNI NA NORMALEN POLNILNIK!!!...   samo ne smeš dati na program desulfatizacije!

... če bi ga bilo potrebno drugače polniti, ga ne bi smel niti dati na motor, ker bi moral zamenjati tudi regulator napetosti. Tako so pa v Li akumulatorju t.i. balanserji, ki uravnavajo polnjenje Li celic z motorskim alternatorjem.

 

Ma kaj se ti vsajas? Raje mi razlozi kako naj na Ctek polnilcu izklopim desufaltizacijo, ce si ze tako vesc in znas vsem pamet solit. Pa vem o Li akujih mali vec kot se tebi zdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred 5 minutami, IZTOK pravi:

Ma kaj se ti vsajas? Raje mi razlozi kako naj na Ctek polnilcu izklopim desufaltizacijo, ce si ze tako vesc in znas vsem pamet solit. Pa vem o Li akujih mali vec kot se tebi zdi.

... se opravijčujem... ampak zakaj pol sprašuješ, če veš?!? Zakaj ne napišeš kak pameten ali poučen post... če ljudje sprašujejo?!?

Prezri moja sporočila!

Itak vsako pomoč (od bilokoga) vsi po vrsti prezirajo (zelo malo ljudi je hvaležnih, če jim hočeš pomagati), ker folk pojma nima ali o elektrotehniki... strojništvu... itd. ... in samo nekaj za brezveze sprašuje in nabija... ker itak ne zna sam nič narediti...ali pa se jim ne da.

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 6 minutami, Zivnorc pravi:

... se opravijčujem... ampak zakaj pol sprašuješ, če veš?!? Zakaj ne napišeš kak pameten ali poučen post... če ljudje sprašujejo?!?

Prezri moja sporočila!

Itak vsako pomoč (od bilokoga) vsi po vrsti prezirajo (zelo malo ljudi je hvaležnih, če jim hočeš pomagati), ker folk pojma nima ali o elektrotehniki... strojništvu... itd. ... in samo nekaj za brezveze sprašuje in nabija... ker itak ne zna sam nič narediti...ali pa se jim ne da.

Hvala!

jaz sem vesel tvojih nasvetov :) na LiFePo4 aku bom še malo počakal, ker mam novega agm, polnilec pa imam tudi primeren

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 52 minutami, Zivnorc pravi:

... se opravijčujem... ampak zakaj pol sprašuješ, če veš?!? Zakaj ne napišeš kak pameten ali poučen post... če ljudje sprašujejo?!?

Prezri moja sporočila!

Itak vsako pomoč (od bilokoga) vsi po vrsti prezirajo (zelo malo ljudi je hvaležnih, če jim hočeš pomagati), ker folk pojma nima ali o elektrotehniki... strojništvu... itd. ... in samo nekaj za brezveze sprašuje in nabija... ker itak ne zna sam nič narediti...ali pa se jim ne da.

Hvala!

A ti sploh beres temo preden kaj napises?  Jaz nisem nikogar spraseval nic o akujih razen tega, ce Sherco nima ze tovarnisko vgrajene Litijeve. Daj mi raje razlozi kako bi dofilaval pozimi LiFePo4 aku z Ctekovim polnilnikom, ki je specializiran za Pb akuje in ima program desufaltitacije serijsko vgrajen? Ce 4S/1P LiFePo4 aku polnis z napetostjo cez 15 V ga unicis, tudi se lahko pregreje in zagori, ce ravno je ta vrsta Li akujev najbolj varna. Program desufaltitacije pa posilja v aku impulze z 30 - 50 V. Vem nekaj o teh akujih, slucajno imam doma kaksnih 20 kosov in primeren polnilec zanje. Da ti kar vnaprej povem, polnilnik z nekimi fiksnimi parametri ne pride v postev. Ti se za vsak tip akuja vnesejo posebej. Li je bolj zahteven od Pb, pa ne samo zaradi izenacevanja napetosti med celicami. Zgornji in spodnji limit napetosti celic je se bolj pomemben. Praviloma jih polnimo po CC metodi in ob 90 % polnjenja preidemo na CV in tok znizujemo, v realnosti pa je potrebno spremljati diagrame toka, napetosti in temperature celic ter ustrezno korigirati parametre. Dober polnilec pocne to samodejno.

Moja trditev, da bi za Li aku moral kupiti se nov vzdrzevalec napetosti je popolnoma pravilna.

Za opravicilo sprejmem tudi kofe :D Vem pa, da si mislil dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Že ki imam sedaj par starih akujev za se igrat, torej kakšno je stanje s kislino?

Torej možnosti so okoli 30 do 35% H2SO4, ali  okoli 50% ali 98%, če bi želel napolniti akumulator iz nule?

(Če koga zanimajo neumnosti, v star kristaliziran aku, magnezijev sulfat, napolnit, nekaj ciklov, spraznit in novo kislino notri da vidim če je to res sistem za obnavljanje akujev, vse kar lahko zgubim je 10€ :D , ni za avto, mi ostaja energije v malem sončnem panelu, več sonca kot meni uspe preždet večerov ob gedorah pa bi lahko dodal še kakšen aku v sistem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ukica

Ker je na Apriliji velik problem stator/regler predvidevam da je prejsni lastnik menjal tole in dodal se V-meter.

A se lahko iz napetosti pri vzigu ter med voznjo sklepa da je kej od tega zanic? 

Med kontaktom imam 12.8V med voznjo 13.9-14.0, med vzigom pade do 11.x.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok
1 hour ago, ukica said:

Ker je na Apriliji velik problem stator/regler predvidevam da je prejsni lastnik menjal tole in dodal se V-meter.

A se lahko iz napetosti pri vzigu ter med voznjo sklepa da je kej od tega zanic? 

Med kontaktom imam 12.8V med voznjo 13.9-14.0, med vzigom pade do 11.x.. 

Tole mas fenomenalne vrednosti. Pri novem ni bilo tako - vsaj ne med voznjo. Verjetno imas kaksen aftermarket komplet kablov, ali pa vsaj prelotan rjavi konektor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Snečer
    • DAMI34
      pr teh letih se še vse da. Sam vozit, da dobiš kondicijo.
    • DAMI34
      edin kar lahko narediš zase kot kolesar in pešec je: da paziš nase, čeprav imaš prednost, da ne bitneš brezglavo na prehod, da vseeno prej pogledaš, ker kaj vse vidim, je bolj da ne pišem v Smeri proti tebi (predn zaviješ) zelena, kontra pa rdeča. Sicer pa so, kar si izpostavil (mrtvi kot, slaba vidnost) problem v glavnem hitri kolesarji, skiroji, e skiroji in vse kar gre dokaj hitro. Pešci običajno ne, ker jih opaziš pri semaforju in si pozoren nanje preden zaviješ.
    • Vin
      Mogoče je potem težava, da s tem ustvariš dodatne nevarne situacije, da veljajo različna pravila ob različnih pogojih. Če je enosmerna kolesarska steza ob cesti, vozi tako, če je ločena od ceste, vozi tako, če je dvosmerna ob cesti, vozi tako, če je ni, vozi tako. Potem pravila glede obnašanja, ko se kolesarska steza konča itn. Preveč pravil, preveč posebnosti.
    • motozajebant
      No to sem pa prej vprašal. Zrihtat? Kako to misliš? V kaki smeri? Nisem razumel tega...  Se strinjam, težko je biti pameten. To stvar sem izpostavil samo zato, ker sem ravno zadnjič o temu mrtvemu kotu razmišljal.... 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!