Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Gregs

Akumulator, akumulatorji

Recommended Posts

XTR
3 minutes ago, Snečer said:

tak to zgleda

Ti imaš YTX, on sprašuje za YTZ. Razliko preberi tukaj... https://www.yuasa.co.uk/info/motorcycle-and-powersport/what-does-ytx-stand-for/

"Yuasa YTZ batteries come factory activated, meaning that they are charged, acid filled, sealed and activated during manufacture."

Share this post


Link to post
Share on other sites
izibajker
pred 25 minutami, Mark3000 pravi:

Kar se ustreznosti akuja tiče je ok, samo me je zanimalo, če je cena v redu, da se ne prodaja kakšna stara zaloga. Verjetno se tile AGM akumulatorji tudi sproti polnijo, če dolgo stojijo pri prodajalcu? Ali napačno razmišljam?

Na tistem linku, ki si ga podal, imaš spodaj tudi: Opis izdelka, Tehnične specifikacije, Koristni nasveti... Malo preberi.

Če prav vidim je ta aku v AGM tehnologiji. Moj prejšnji aku je bil tudi v tej tehnologiji (IntAct YTX12A-BS, 12V 10Ah. Ne vem pa kakšen "zagonski tok" je imel specificiran).  Ta aku je bil v rangu 60-70€.

Naslednja stopnja (po kvaliteti) od AGM tehnologije pa naj bi bili Gel akuji. Ti naj bi dopuščali malo višji zagonski tok kot AGM, ampak so tudi cca. 30% dražji od le teh... Zdaj pa sam malo oceni, če je tisti tvoj aku optimalen za to kar ponuja.

Naj me prosim popravi kdo, ki je o teh zadevah bolje informiran...

 

Edited by izibajker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 1 minuto, XTR pravi:

Ti imaš YTX, on sprašuje za YTZ. Razliko preberi tukaj... https://www.yuasa.co.uk/info/motorcycle-and-powersport/what-does-ytx-stand-for/

"Yuasa YTZ batteries come factory activated, meaning that they are charged, acid filled, sealed and activated during manufacture."

to sem pa spregledal, lahko pa mu odgovorim, da se takšen doma napolnjen, izprazni nekje po 500dnevih po "knjigi"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mark3000

 

Hvala vsem za mnenja. Najbrž ga bom kar vzel, pa da vidimo tole Yuasa, če je res, kakor hvalijo. Mi je v soboto crknil Exide istih specifikacij (YTZ10S), imel pa je zagonsko 145A. Me res zanima, če bo Yuasa bolje "kresal".

Edited by Mark3000

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
14 minutes ago, Mark3000 said:

 

Hvala vsem za mnenja. Najbrž ga bom kar vzel, pa da vidimo tole Yuasa, če je res, kakor hvalijo. Mi je v soboto crknil Exide istih specifikacij (YTZ10S), imel pa je zagonsko 145A. Me res zanima, če bo Yuasa bolje "kresal".

V Duku je bila Yuasa ze original. 2006 letnik. Predlani sm jo menjal, ker je po par dneh slabo obracala starter... Vgradil FIAMM, katerega imam ze nekaj casa v Apriliji in se obnese dobro. Kresne odlicno. 11 let pa garant ne bo zdrzal. Je pa v Futuri ze 5 let. Parkiral septembra, in marca je kresnla... Od marca do prejsnega tedna nic, in je spet vzgala brez problema... mogoce za odtenek tezje obracal starter.

 

Edited by jvalant

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Vprašanje za stručkote:

Na SDGT imam original baterijo (verjetno yuasa) 12V 12 Ah (stara 3,5 let). Ker veliko vozim moped, rabim malo vzdrževalec , pa tudi ko jo dam nanj, je v roku 1 ure polna. Vendar:

2V in 1301ccm zahteva hud zagonski tok in občasno, nima prav volje po zagonu. Ali samo 1x obrne, ali celo zabije klonk, ali obrne in nima želje po zagonu. Al pa normalno kresne. Sem sicer prijavil težavo na servisu, ker se to dogaja že nekje od enega leta starosti, recimo 5% ali manj vseh vžigov (kar je malo) in špekuliram da je mogoče baterija (omenjalo se je pri KTM tudi torque limiter), ali s kako drugo dražjo kaj pridobim? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 34 minutami, Mark3000 pravi:

 

Hvala vsem za mnenja. Najbrž ga bom kar vzel, pa da vidimo tole Yuasa, če je res, kakor hvalijo. Mi je v soboto crknil Exide istih specifikacij (YTZ10S), imel pa je zagonsko 145A. Me res zanima, če bo Yuasa bolje "kresal".

če te muči zagonski tok, potem se mogoče raje izkašljaj in nabavi LiFePo4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred eno uro, DAMI34 pravi:

Vprašanje za stručkote:

Na SDGT imam original baterijo (verjetno yuasa) 12V 12 Ah (stara 3,5 let). Ker veliko vozim moped, rabim malo vzdrževalec , pa tudi ko jo dam nanj, je v roku 1 ure polna. Vendar:

2V in 1301ccm zahteva hud zagonski tok in občasno, nima prav volje po zagonu. Ali samo 1x obrne, ali celo zabije klonk, ali obrne in nima želje po zagonu. Al pa normalno kresne. Sem sicer prijavil težavo na servisu, ker se to dogaja že nekje od enega leta starosti, recimo 5% ali manj vseh vžigov (kar je malo) in špekuliram da je mogoče baterija (omenjalo se je pri KTM tudi torque limiter), ali s kako drugo dražjo kaj pridobim? 

 

pred 1 uro, Mark3000 pravi:

 

Hvala vsem za mnenja. Najbrž ga bom kar vzel, pa da vidimo tole Yuasa, če je res, kakor hvalijo. Mi je v soboto crknil Exide istih specifikacij (YTZ10S), imel pa je zagonsko 145A. Me res zanima, če bo Yuasa bolje "kresal".

...se strinjam z g. @Snečer

...poišči si tule, kateri ti dimenzijsko ustreza....in pa seveda položaj priključkov.

https://www.motomirci.si/e-trgovina/motorno-kolo/yamaha/1000/yzf-r1/?good_detail=lithium-ion-battery-jmt-a47568990f5bd727cffb66cedf9cd398m&isCatalog

Ima kar precej večji zagonski tok od Pb akujev. In naj te kapaciteta 4Ah ne zavede. To je ekvivalent 10-12 aH Pb akuja. Zakaj...pa sem že pisal o tem. Samo na hitro. Pb akuju močno pade zagonski tok, ko ga sprazniš za cca 1/3 kapacitete, kar pomeni pri 12Ah akuju 4Ah kapacitete. Če ga sprazniš bolj, ima mnogo manjši zagonski tok, kot če je poln. ...kar se potna pri V2, B2, L2 mašinah, L4 mašine imajo manj "upora" pri štartu zaganjača in porabi manj toka. Li Ion aku ima skoraj enak zagonski tok skozi celotno "kapaciteto" akuja, skoraj ravno linijo, če rišeš v grafu, kar pomeni, da ima skoraj enak zagonski tok od 100% napolnjenosti, do praznega, ampak, potem, pa kar naenkrat "crkne", ...Pb akuju pa stalno pada zagonski tok glede na napolnjenost akuja, in je za V2 mašino pri recimo  2/3 kapacitete akuja, zagonski tok , ki ga stisne iz sebe že verjetno da prešwoh.

 

Edited by Zivnorc

Share this post


Link to post
Share on other sites
mladench

@Zivnorc tole sem razmisljal za mojo v2... Pa kolk se pa spraznijo te akuji? Za polnjenje ustrezen npr. ctek 5.0 ali se to s čim drugim polni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 1 minuto, mladench pravi:

@Zivnorc tole sem razmisljal za mojo v2... Pa kolk se pa spraznijo te akuji? Za polnjenje ustrezen npr. ctek 5.0 ali se to s čim drugim polni?

poglej v navodila, če ti podpira lifepo4, sicer ne bo dobro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

... Jaz ga čez zimo vsake toliko s Hoferjevim polnilnikom. Je pa že bilo pisano, da ne sme biti "prepameten" da ti slučajno ne da v porogram "desulfatizacije" kjer ti z impulzi razbija okside na ploščah...in bi lahko uničil Li Ion aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Sej za Li-ion pa kupiš tisti step down voltaž regulator ki je u bistvu li ion polnilec pa ima prau lepo vse na ekranu, polnolni tok, voltažo in zasveti ledica ko oceni da je baterija polna, cena cca 10usd pa ene 15 min sestavlanja (pa en star recimo da 15v napajalnik) 

Ps: če koga zanima inproviziran polnilec za 18V hofer orodje (čudno ampak je original crknu) 12v napajalnik, step up na 22v, potem step down/polnilec

DSC_1133.JPG

Edited by smasher

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

..Li Ion aku "prenese" do 14,9V napetosti...

...recimo CTEK MXS 5.0 polni do 14,4V (v normalnem modu), v modu "snežinka" do 14,7V,  v modu "recondition" pa bi bila napetost 15,8V previsoka . Torej, v "normalnem" programu je dober vsak polnilnik, ker polni enako, kot je električni polnilni sistem na motorju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Ha, kaj možno da ta novi hofer polnilec vrže samodejno v recondition funkcijo? Kloega pustu 2 dni moto aku gor priklopljen ko je pogledal je bila voltaža gor 15.7 pa sem mu rekel da je to čudno naj odklopi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

..ne vem, kakšni so novi... moj je že kar nekaj let star...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mark3000

 Zivnorc in Snečer, sta mi dala v razmislek, zanimiv ta Li-ion aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Torej, koliko škode naredim navadenmu akumulatorju če ga polnim kot "cikličnega" oz, če dam na kao konstantno napetost napetost 13V in nekaj mA toka?

Torej kot se vidi na zgornji sliki rad delam neumnosti z žicami. torej imam 6W 6V sončni panelčič, tisti namenjen za idelavo 5V 1A USB polnilca. Ker imam doma enega starodobnika ki precej stoji in se mi ne da vlečt  vsak mesec vn vzdrževalec in 25m podaljška, me zanima če lahko dam samo step up na 13V in pač ko bo dovolj sonca bo zadeva poskušala držat cca 13v. (oz. seveda če kau pobere več toka se bo napetost sesedla na kolikor se pač bo dokler ne pride na 13v). Podobno imam narejeno za vrtno uto, samo tam imam itak fuč akumulator ki napaja cca 1.5m led traku in mi je čisto vseeno kaj se kemično še dogaja znotraj tistega akuja.

Cilj je preprečit samoizpraznitev akumulatorja ki ni več tako dober, samo nekje v spominu imam da klasični zagonski akumulatorji ne marajo bit priklopljeni na napetosti kot recimo gel za brezprekinitveno napajanje? 

ps: in ne da se mi kupovat novega akumulatorja :whistle:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!