Skoči na vsebino

Grobnik


a

Priporočene objave

To ko ste omenli težave z ležaji,za Honde res drži.Jest sem menjal ležaje(posamične sicer,ne vse)tko na CBR900RR,kot na VTR1000f,pa pri tem nisem počel nič takega da bi reku da je crknu upravičeno;s povsem normalno vožnjo!Zdej mam CBR600f,mi zaenkrat še ni,je pa tud še bolj novejša,kot Gregsova,tko da bomo vidli.Pri tistih starejših,ko pravte da so težave z zadnjim koncem,pa je po moje problem z amortizerjem,ker motor je bil narjen za bolj turistično-športno vožnjo,pa bi za pisto blo fajn menjat le tega,to pa košta(200eur cirka pa naprej).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

pa da še jest povem kej o grobniku :D

nazadnje k sm šu dol, sva se s kolegom zmenla, da za par krogov zamenjama. drgač to nkol ne delam, še na cesti ne, kaj šele na grobniku ampak ker se mi je verjetn utrgal al kva sm mu vseen predlagal in je bil zato. on vozi gsxr750 "00" in dela cajte tam okol 1.52. bila sva čist sama na stezi tko da je blo res gut&ziher :D

narediva ene dve serije in pol zamenjava. zmenla sva se za pet krogov. ker maš motor od kolega pa še poznaš ga ne pač ne greš na polno, ampak z velik rezerve. prvo kar sem opazu je blo da ma ročico menjalnika ful kratko, tko da sm komi spravu nogo not da bi gor šaltu, pa sm ga dal u četrto in nism cel krog nč šaltu. prvi krog da ogrejem, pol drugi mal hitrej, tretji pa še mau. matr to pa je razlika. največja je bila u vzmetenju. mene iz trojke u štirko tk razmetava da morm svojga oreng primt u roke ( pa ne k... ) ta mašina je pa šla čez rukerje kot da jih ni. cel krog sm se odpelu kot po tračnicah, motor je vse požiru. niti enkrat tud nism prišu s kolenom na tla. pol nardim še en krog pa u bokse. čakam kolega ki je z mojmu nardil en krog več in mu ves navdušen povem kako dober motor da ma. reku sm tut naj pogleda cajte k ma mau drgačen lap timer k jest. in tretji krog sm pelu 1.45 :kva2: :kva2: :kva2: sm skor dol padu. niti enkat šaltu niti enkat s kolenom dol pa tak cajt. na svojmu morem oreng delat pa še razmetava me cel krog. sicer sem šel s svojim doslej najboljš 1.41.59 ampak to je bil ful limit.

in zdej ga morm prodat ker to je pa res tu mač da si sposodiš motor, ga šparaš pa gre ko da je iz druzga sveta. mislim da z lahkoto 1.40 sam da bi se ga mau navadu ....

res nism mogu verjet da je lohk taka razlika u vzmetenju, ker konjev je tko velik še spalo glede na to da nism šaltu.

sicer je pa kolega z mojo cbr-ko pršu čist prestrašen u bokse ker ga je razmetaval po pisti :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sicer je pa kolega z mojo cbr-ko pršu čist prestrašen u bokse ker ga je razmetaval po pisti :)

a si prepričan, da je s tvojim motorjem vse ok ... vzmetenje, gume (tlak) ... ker tako zelo razmetavat pa vseeno ne bi smelo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če so gume taprave, more biti že nekaj hudo narobe z motorjem, če počenja vsemogoče :wacko: a iz izkušenj vem kako radi na motorje tiščimo rabljene narezane ali pa nenarezane slick gume, ali pa gume z oznako GP, potem se pa čudimo kako da se kolegu motor čisto v redu pelje, s svojim se pa bolj borimo kot vozimo.

Dirkalne gume delajo dobro samo pod optimalnimi pogoji, in velikokrat na cestnih motorjih z neurejenim vzmetenjem in geometrijo, ne zagotavljajo niti najosnovnejše stabilnosti, in motor nas straši na vsaki še tako majhni grbini.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a si prepričan, da je s tvojim motorjem vse ok ... vzmetenje, gume (tlak) ... ker tako zelo razmetavat pa vseeno ne bi smelo.

Ja vse je dober nastavlen pa čekiran. :OK: Sej pri 1.46 gre lepo brez kakršnegakoli razmetavanja, ko pa greš hitrej pa vzmetenje ne sledi in kr skače čez rukerje, vzemetenje odpove pri 1.42 , mogoč bi kakšen krog zdržal 1.40 če bi upal al pa znal :hmm: .....( mam tri različne nastavitve od treh različnih testov pa še sam enmau dodelam :OK: )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja vse je dober nastavlen pa čekiran. :OK: Sej pri 1.46 gre lepo brez kakršnegakoli razmetavanja, ko pa greš hitrej pa vzmetenje ne sledi in kr skače čez rukerje, vzemetenje odpove pri 1.42 , mogoč bi kakšen krog zdržal 1.40 če bi upal al pa znal :hmm: .....( mam tri različne nastavitve od treh različnih testov pa še sam enmau dodelam :OK: )

No če kopiraš nastavitve testnih voznikov, potem najbrž ne veš dobro kaj početi z vsemi vrstami nastavitev ki jih motor omogoča, no ampak saj nisi edini, ki mu manjka bodisi znanja ali pa samozavesti, da bi si motor nastavil po svoji meri, ZASE :naughty:

A tudi med vrhunskimi vozniki so taki, ki nimajo pojma in so prepuščeni na milost in nemilost mehanikarjem in drugim spremljevalnim strokovnjakom, vedno so imeli pomagače in nikoli jim ni bilo treba drugega kot tiščati gas.

Baje dajeta Max in Valentino več uporabnih podatkov pomembnih za razvoj, kot vsi ostali skupaj :doze:

Resnici na ljubo, pa nastavitve vedno tudi ne dajo željenega efekta, saj je še vedno dosti stvari ki se jih ne da nastaviti samo z vijaki na vilicah in amortizerjih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No vseeno me zanima katere gume imaš na katerem motorju.

cbr600fs pilot race h2

vem kakšne nastavitve moje vzmetenje omogoča in sem tudi veliko prebral on njem. Znam nastaviti osnovne parametre na mojo težo ( prednapetost vzmeti ) in od tam graditi na povratu in kompresiji. Ampak brez zamenjave vzmeti in po možnosti komplet zadnjega vzmetenja se ne počutim več varno dovolj da bi upal hitreje. Po grobniku se vozim 4-5 let ampak ne več ko 3-4 letno. In tudi padel še nisem na grobniku ker me je preveč strah. Začel sem na zx9r ( tam okol 1.51 ) potem z rs250 ( 1.46 ) letos pa z cbr600fs ( 1.41.59 ) in konstantno 1.42, 1.43 gume so spredaj soft zadi pa hard ( 2.1-1.9 s-z ) Mislim da je to limit na katerem se še upam glede na to kolkrat na leto sm dol.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

cbr600fs pilot race h2

vem kakšne nastavitve moje vzmetenje omogoča in sem tudi veliko prebral on njem. Znam nastaviti osnovne parametre na mojo težo ( prednapetost vzmeti ) in od tam graditi na povratu in kompresiji. Ampak brez zamenjave vzmeti in po možnosti komplet zadnjega vzmetenja se ne počutim več varno dovolj da bi upal hitreje. Po grobniku se vozim 4-5 let ampak ne več ko 3-4 letno. In tudi padel še nisem na grobniku ker me je preveč strah. Začel sem na zx9r ( tam okol 1.51 ) potem z rs250 ( 1.46 ) letos pa z cbr600fs ( 1.41.59 ) in konstantno 1.42, 1.43 gume so spredaj soft zadi pa hard ( 2.1-1.9 s-z ) Mislim da je to limit na katerem se še upam glede na to kolkrat na leto sm dol.

Potem je pa stvar jasna, gume pilot race so dirkalne gume namenjene klasi supersport 600. Kupi si Dunlop D 207 RR (nikakor GP) in rešen boš težav, morda ima tudi Michelin kaj uporabnega a pilot sport po moje niso na istem nivoju, tudi Metzeler ima verjetno kaj uporabnega, pa Pireli, samo ne kupuj spet dirkalne gume, saj boš na istem kot si bil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potem je pa stvar jasna, gume pilot race so dirkalne gume namenjene klasi supersport 600. Kupi si Dunlop D 207 RR (nikakor GP) in rešen boš težav, morda ima tudi Michelin kaj uporabnega a pilot sport po moje niso na istem nivoju, tudi Metzeler ima verjetno kaj uporabnega, pa Pireli, samo ne kupuj spet dirkalne gume, saj boš na istem kot si bil.

Po tvojem mnenju so pilot race dirkalne gume ki pri jih serijskem 600 z časi 1.42 ne izkoriščam dovolj ( sem prepočasen ) in naj si nabavim 207rr :hmm: . Vozil sem 208gp in je veliko bolj nemirna kot pilot race pa tut navadno 207 ki pa je po treh krogih pregreta. Drgac pa sem prebral test z willow springsa CA z suzuki 600 serijski je bila guma pilot race hitrejša za 1 sekundo na krog. Je pa res da se dalj časa segreva in je najboljša samo en popoldne na grobniku naslednjič že ni več istega filinga. Gre pa še potem po cesti dolgo ampak treba jo jo segret najprej. :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po tvojem mnenju so pilot race dirkalne gume ki pri jih serijskem 600 z časi 1.42 ne izkoriščam dovolj ( sem prepočasen ) in naj si nabavim 207rr :hmm: . Vozil sem 208gp in je veliko bolj nemirna kot pilot race pa tut navadno 207 ki pa je po treh krogih pregreta. Drgac pa sem prebral test z willow springsa CA z suzuki 600 serijski je bila guma pilot race hitrejša za 1 sekundo na krog. Je pa res da se dalj časa segreva in je najboljša samo en popoldne na grobniku naslednjič že ni več istega filinga. Gre pa še potem po cesti dolgo ampak treba jo jo segret najprej. :yea2:

No najbrž nisem bil dovolj zgovoren in nisem vsega dobro razložil. Prvič čas 1,42 s serijsko cbr-ko 600 je vsega spoštovanja vreden :yea2: , a še zdaleč ne vse kar zmorejo gume. Da bi pa gume lahko bolje izkoristil, je pa treba MOTOR prepričati da se pelje tako da njegova nestabilnost ni moteča in je obvladljiva. Nastaviti prednapetost fedra na svojo težo :? , nekaj klikov kompresije gor malo dodati vračanje, pa ni dovolj da bi bil tvoj motor, s temi gumami, zadostno stabilen, da bi bil obvladljiv. Vprašanje je koliko skupnega ima vzmetenje na tvoji cbr-ki in vzmetenje ustrezno pripravljenega Supersport 600 motorja, najbrž samo od zunaj izgledata enako, ali pa še to ne, da o raznih dodatkih, kot je amortizer krmila niti ne govorim.

Gume pilot race so stabilne samo toliko, da se je en (ali vec) dirkač, ki sodeluje z Michelinom, z perfektno urejenim podvozjem svojega motorja lahko peljal na vso moč, vse ostalo je podrejeno okretnosti ( ki je kvaliteta ki je v nasprotju z stabilnostjo) in oprijemu. Povedal sem ti že , da so Dunlop GP iz istega testa kot pilot race, ne bi se spuščal v debate ali so še bolj nestabilne ali ne ker verjamem da so še slabše. D207 RR (Race Replica) pa so gume z tekmovalno zmesjo, a konstrukcijsko take, da zagotavljajo zadostno stabilnost cestnim motorjem, pri tem pa sta okretnost in oprijem zanemarljivo slabša. Verjemi da je pod črno maso veliko več znanja , kot se zdi, in prav zato vse gumarske firme ki dajo kaj nase zapravljajo bajne denarje za razvoj in dirke.

Slučajno imam tudi sam cbr-ko 600 letnik 99 . Z gumami pilot race sem bil na grobniku dvakrat, a na motor jih bom dal samo še, če mi jih kdo šenka, škoda denarja, motorja, mojega zdravja in živcev.

Po dveh letih pavze sem bil pred enim mesecem spet na grobniku. Čeprav nas je bilo na stezi kar precej, sem z D 207 RR spravil skupaj 1.42.52, pa še nisem bil na limitu.

Razen tega D 207 RR ne pregori in po obisku na dirkališču potem na cesti še vedno dobro drži, kar za pilot race ne morem reči.

Nočem da misliš da ti hočem dopovedati, da ni boljše gume od D207 RR, ampak te poznam ostalih podobnega ranga pa ne.

Ko boš nalednjič preobul cbr-ko boš morda razmišljal, da sem ti vendarle napisal dovolj da mi je vredno verjeti :naughty: , ali pa boš ostal svojeglav in morda ponovno razglabljal, zakaj se tvoj motor pelje kot razrahljana kanta :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No najbrž nisem bil dovolj zgovoren in nisem vsega dobro razložil. Prvič čas 1,42 s serijsko cbr-ko 600 je vsega spoštovanja vreden :yea2: , a še zdaleč ne vse kar zmorejo gume. Da bi pa gume lahko bolje izkoristil, je pa treba MOTOR prepričati da se pelje tako da njegova nestabilnost ni moteča in je obvladljiva. Nastaviti prednapetost fedra na svojo težo :? , nekaj klikov kompresije gor malo dodati vračanje, pa ni dovolj da bi bil tvoj motor, s temi gumami, zadostno stabilen, da bi bil obvladljiv. Vprašanje je koliko skupnega ima vzmetenje na tvoji cbr-ki in vzmetenje ustrezno pripravljenega Supersport 600 motorja, najbrž samo od zunaj izgledata enako, ali pa še to ne, da o raznih dodatkih, kot je amortizer krmila niti ne govorim.

Gume pilot race so stabilne samo toliko, da se je en (ali vec) dirkač, ki sodeluje z Michelinom, z perfektno urejenim podvozjem svojega motorja lahko peljal na vso moč, vse ostalo je podrejeno okretnosti ( ki je kvaliteta ki je v nasprotju z stabilnostjo) in oprijemu. Povedal sem ti že , da so Dunlop GP iz istega testa kot pilot race, ne bi se spuščal v debate ali so še bolj nestabilne ali ne ker verjamem da so še slabše. D207 RR (Race Replica) pa so gume z tekmovalno zmesjo, a konstrukcijsko take, da zagotavljajo zadostno stabilnost cestnim motorjem, pri tem pa sta okretnost in oprijem zanemarljivo slabša. Verjemi da je pod črno maso veliko več znanja , kot se zdi, in prav zato vse gumarske firme ki dajo kaj nase zapravljajo bajne denarje za razvoj in dirke.

Slučajno imam tudi sam cbr-ko 600 letnik 99 . Z gumami pilot race sem bil na grobniku dvakrat, a na motor jih bom dal samo še, če mi jih kdo šenka, škoda denarja, motorja, mojega zdravja in živcev.

Po dveh letih pavze sem bil pred enim mesecem spet na grobniku. Čeprav nas je bilo na stezi kar precej, sem z D 207 RR spravil skupaj 1.42.52, pa še nisem bil na limitu.

Razen tega D 207 RR ne pregori in po obisku na dirkališču potem na cesti še vedno dobro drži, kar za pilot race ne morem reči.

Nočem da misliš da ti hočem dopovedati, da ni boljše gume od D207 RR, ampak te poznam ostalih podobnega ranga pa ne.

Ko boš nalednjič preobul cbr-ko boš morda razmišljal, da sem ti vendarle napisal dovolj da mi je vredno verjeti :naughty: , ali pa boš ostal svojeglav in morda ponovno razglabljal, zakaj se tvoj motor pelje kot razrahljana kanta :doze:

Sicer je bil začetek tega da sem se peljal na suzukiju z istimi gumami pa sem imel na 1.45 veliko boljši občutek kot na svojem in to zaradi vzmetenja. Vzmetenje veliko bolj požira in sledi neravninam. če nastavim mojo hondo tako na mehko jo pa zvija.

Prednapetost vzmeti se nastavlja na težo motorista z vso svojo opremo B) . Poves motocikla naj bi bil med 25-30mm na stezi ( da se ne spuščam dlje u to debato...)

Vzmetenje na moji cbr-ki nima nič skupnega s temi od supersporta :( Oni majo vzmetenje svetlobna leta boljša čeprav ne smejo menjat sprednih vilc.

Imam pa montiran blažilnik krmila in ko sem imel gor 208gp sem ga moral do konca zategniti da sem lahko iz zagrbškega pospeševal poln gas v ciljno ravnino. Na michelinki se mi to ni dogajalo. (en vzrok je tudi da je spredaj motor mau spuščen zaradi okretnosti ampak imam pač zato blažilc )

U glavnem pa vem da izkoriščam gum vsekakor ne in je tu ogromno rezerve. Ampak vseeno pa se bolj varno počutim na boljši gumi kot pa da bi na slabši moral misliti kdaj bo spustila. In vsa poanta je bila v tem da z serijskem vzmetenju pač ne upam hitreje da bi se počutil varno.

Da si proti pilot race po tvojih izkušnja pa tut razumem ker je bil pilot race1 res guma ki je delovala v zelo ozkem temperaturnem območju in na cesti si jo težko segrel do tam razen če greš na ful ampak to je pa too much. da v dežju ne govorim. In pred dvemi leti še ni blo pilot race 2 ki pa ima to temperaturno območje veliko širše v primerjavi z prejšno. Tako da se tudi na cesti segreje in tudi kilometrov se da velik naredit. Ne pa v dežju čeprav sem se že peljal in sem prišu domov. (bol počas)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Kupi Pirelli super Corsa spredaj SC1 zadaj SC2 pa boš videl razliko

Nikol problemov s temi gumami vse ostalo bilo za en k...c!! :BUA:

Probaj pa boš videl! :D

Samo moje skromno mnenje! O:-) O:-) O:-)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest bi mel pa vprašanje za Profija:kolk naj pumpam gume d207rr na cbr-ki600,za pisto,pa kolk za na cesto;hvala! :huh: .) :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kupi Pirelli super Corsa spredaj SC1 zadaj SC2 pa boš videl razliko

Nikol problemov s temi gumami vse ostalo bilo za en k...c!! :BUA:

Probaj pa boš videl! :D

Samo moje skromno mnenje! O:-) O:-) O:-)

Ja zdej bom pa res moral probat te pirelli že enkat. Vsi jih tolk hvaljo, da se kr mau bojim kok bo šlo :unsure:

Čeprav res še nism meu problema z michelinom ampak, pravjo da je za grobnik pirelli bolš.

Če nou šlo pod 1.40 grem pa nazaj na michelin.... :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest bi mel pa vprašanje za Profija:kolk naj pumpam gume d207rr na cbr-ki600,za pisto,pa kolk za na cesto;hvala! :huh: .) :OK:

Jaz se vozim po cesti z 2,4 spredaj in 2,6 zadaj, na dirkališču pa 2,3 spredaj in zadaj, a na grobniku sem veliko premalo, da bi vedel če je to najboljše, raje vprašaj še koga, ni pa skrbi, da bi z 2,3 kaj dosti zgrešil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Jest bi mel pa vprašanje za Profija:kolk naj pumpam gume d207rr na cbr-ki600,za pisto,pa kolk za na cesto;hvala! :huh: .) :OK:

Mene je zanimalo enako vprašanje, pa sem vprašal našega dirkalnega šampiona, rekel je na grobniku okoli 1,9 spredaj in zadaj. Bo za poskusit.

LP, Aleš!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene je zanimalo enako vprašanje, pa sem vprašal našega dirkalnega šampiona, rekel je na grobniku okoli 1,9 spredaj in zadaj. Bo za poskusit.

LP, Aleš!

Taki poizkusi so lahko tudi nevarni :hmm: . 1,9 se pumpajo čiste dirkalne gume kot so d 207 GP . Gume d 207 RR so konstrukcijsko drugačne, zato je zanje 1,9 sigurno premalo, to lahko z gotovostjo trdim, čeprav ne vem kakšen je optimalen pritisk, je pa vsekakor višji od 1,9. Tako pomembne stvari ni za posploševati.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zasledil sem,da ste padli v debato o pumpanjo gum.Tudi meni bi prišla ena informacija zelo prav.Imam zx9r,gume d207f rr in me zanima koliko napumpat na grobniko in kolioko na cesti spredaj-zadaj.Verjetno vpliva tudi moja teža 100kg.Kako pa če se vozita dva teža-150kg.Mogoče se komu zdi to brez veze,ampak jaz nimam dost izkušen glede tega in se vam že vnaprej zahvaljujem za odgovor. :? :?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj bil na predavanju o pnevmatikah, kjer je predaval g. Sitar. Veliko smo izvedeli o gumah. Med drugim sem mu postavil vprašanje o tlaku gum na pisti, saj sem tudi jast eden tistih, ki je po nasvetu dirkačev spuščal gume. (tudi d207rr)

Njegov odgovor pa je bil takšen:

" Spuščanje nedirkalnih pnevmatik je zmotno početje, saj so inžinirji predvideli točno takšen tlak kot je predpisan in že vračunali povečanje tlaka ob segrevanju gume. Če spustimo tlak pod dovoljeno mejo, se guma začne še bolj pregrevati, poveča se obraba do 40%, na robovih gume se pojavijo deformacije ("lise"). Pravilno bi bilo raje rahlo povečati tlak (cca 0,2 bara)."

" Dirkači, ki to počno, imajo dirkalne pnevmatike in tlak v njih spreminjajo skupaj z nastavitvami vzmetenja in tako poskušajo doseči čim boljši oprijem."

Tole mi je povedal g. Sitar, ki je že 18 let v tem poslu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Taki poizkusi so lahko tudi nevarni :hmm: . 1,9 se pumpajo čiste dirkalne gume kot so d 207 GP . Gume d 207 RR so konstrukcijsko drugačne, zato je zanje 1,9 sigurno premalo, to lahko z gotovostjo trdim, čeprav ne vem kakšen je optimalen pritisk, je pa vsekakor višji od 1,9. Tako pomembne stvari ni za posploševati.

Se popolnoma strinjam s teboj. Mislim pa, da lahko upoštevamo tudi nasvete bladza in g. Sitarja, ki si sigurno nista kar sama izmislila teh podatkov. Imamo premalo izkušenj in možnosti testiranja in učenja, da bi določevali optimalen tlak. Sigurno na to vplivajo tudi ostali parametri (vrsta pnevmatike, teža, temperatura, vzmetenje,...)

Upajmo, da bomo dobili kakšen koristen odgovor ali mini članek kako se to počne!

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se popolnoma strinjam s teboj. Mislim pa, da lahko upoštevamo tudi nasvete bladza in g. Sitarja, ki si sigurno nista kar sama izmislila teh podatkov. Imamo premalo izkušenj in možnosti testiranja in učenja, da bi določevali optimalen tlak. Sigurno na to vplivajo tudi ostali parametri (vrsta pnevmatike, teža, temperatura, vzmetenje,...)

Upajmo, da bomo dobili kakšen koristen odgovor ali mini članek kako se to počne!

LP

Ker občasno profesionalno počnem prav to o čemer teče pogovor, namreč, preizkušam gume pod različnimi pogoji in rezultate svojih opažanj sporočam razvojnim inžinirjem v tovarni, ki potem na tej osnovi izdelajo gumo, ki je konstrukcijsko drugačna in po možnosti, ne pa tudi obvezno boljša od prejšnje :rolleyes:

Žal se z izjavo g. Sitarja ne strinjam v dobršnem delu :hmm: ker pa jaz po svoje razumem zakaj daje take podatke in da nebi bilo kakšnega nesporazuma bom tole nekoliko razložil.

Treba je vedeti da g. Sitar ni testnik, pač pa uspešen poslovnež, ki dobiva podatke od strokovnjakov v tovarni, ki svojim poslovnim partnerjem dajejo podatke, ki pa se od podatkov ki jih v tovarni dobivajo od testnih voznikov bistveno razlikuje. Tisto kar tovarna potem sporoči naprej svojim poslovnim partnerjem, je v cilju varnosti krepko prefiltrirano in ti prefiltrirani podatki so podatki za javnost, ki pa peščice nekoliko zahtevnejših uporabnikov, ne morejo zadovoljiti :hmm: Jasno pa je, da tovarna ne more pustiti vsakemu malo bolj zagnanemu posamezniku, da se spušča v eksperimentiranje pri iskanju optimalnega pritiska, zato daje za javnost podatke, ki so dovolj varno visoko, da ni rizika da bi kdo zaradi tega šel po tleh.

Poglejmo podatke proizvajalcev motorjev. Proizvajalci skoraj brez izjeme za športne motocikle navajajo podatke 2,5 spredaj 2,9 zadaj :wacko: Varno včasih ne najbolj udobno, se na ta način zagotovi varnost s katerokoli gumo, na kateremkoli motorju, ob upoštevanju da se na motorju peljeta dva. A včasih se pelje samo eden in motorji in gume se razlikujejo in jasno je, da za vse pogoje to ne pomeni optimuma. Povsem jasno je tudi, da konstruktorji ne morejo predvideti povečanja pritiska zaradi segrevanja gume že vnaprej, saj se vozimo v različnem vremenu, pod različnimi pogoji in če bi hoteli zadostiti tistim najbolj zahtevnim, bi morali izdajati pravi priročnik pumpanja :blink: za vsako gumo posebej.

Sedaj pa nekoliko k temu kakšen je optimalni pritisk. Optimalni pritisk je tak, ki obremenjeni gumi omogoča kar največjo naležno površino, ob pogoju, da je pritisk naležne površine na podlagočim bolj konstanten, kar pomeni, da preveč napumpana guma ne zagotavlja optimalne naležne površine, premalo napumpana pa ne konstantnega nalega (povezanega z deformacijami in pregrevanjem o katerih je govoril g. Sitar) in stabilnosti.

Iskanje optimalnega pritiska je torej hoja po tankem ledu, za katerega posebej če hočemo biti pri tem uspešni, je treba imeti občutek, izkušnje in znanje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z omenjenim Profi razlago bi se strinjal.

Omenil bi le, da mi je profesinalni vulkanizer, ki je jasno tudi motorist, z grobim pogledom na mojo gumo povedal, da imam premajhen tlah na mojih gumah.

Manjši tlak sem imel zaradi več razlogov : težji motor, težji tovor, ostra vožnja - vse kar je Profi naštel. Vulhanizer pa mi je svetoval povečati tlak. Manjši tlak se vidi po izrabljenosti ( ali ne ) robov utorov zarez.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še moj mali komentar...

Za slick gume vem 100% da se za SBK 'pumpajo 2.1 bar spredaj 17'' in 1.9 bar zadaj (tudi 17'').

Žal vpliva na to, kako deluje guma tolkiko parametrov, da bi lahko popisali preveč papirja.

Debata pa je bila tudi o menjavi gum (Pirelli-Dunlop-Michelin). Ne pozabte ob menjavi spremenit višin motorja, saj imajo različne gume različne obsege in s tem tudi višine, kar izkušenejši piloti zelo zelo občutijo.

Res je, da se da segrevanje gume nekoliko pospešiti z malim odvzemanjem tlaka ali pa z enostavnim rezanjem gume z olfa nožem, a to je le improvizacija.

Če je le možno, je bolje namontirati mehkejšo gum, kar pa ponavadi nam vsem žal ni dano :( :( :(

Lp!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!