Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Še ena stvar ni za zanemariti :hmm: Če se želimo na dirkališču voziti z optimalno napumpanimi gumami, se je treba zavedati, da se v začetku dokler se gume ne ogrejejo vozimo z bistveno premalo napumpanimi gumami.

Pri dirkalnih gumah, kjer se ve, da tudi zmes sama potrebuje nekaj ogrevanja da optimalno prime in so gume kompaktno armirane, to ni kaj posebnega.

Cestne gume pa se konstrukcijsko včasih kar precej razlikujejo, zmes sama pa običajno kakšnega pretiranega ogrevanja ne potrebuje. Zmanjšanje pritiska ( za nekaj časa pod optimalno mero, ki je dosežena takrat ko se gume ogrejejo) nekatere gume prenesejo bolje kot druge, ki znajo v takem stanju biti prav nesramne :ph34r:

Če vzamemo za primer gume Michelin pilot sport in pilot race, obe športni, ena manj druga bolj, a tako različni da podatkov o pritisku nikakor ne smemo prenašati z ene na drugo :o .

Objavljeno (popravljeno)

še moj mali komentar oz. vprasanje al krkol no :)

Večina vas pumpa gume z navadnim zrakom iz kompresorja, ste ze kdaj poskusl pumpat gume s nekim posebnim plinom, ki ga zadnje case na veliko z veseljem vulkanizerji pumpajo v mal bolše automobile? :hmm:

no hočem samo povedt, da plin ni drg al je clo zaston, je pa bistvo tega plina, da ni eksploziven, pa da se ne razteza tako kot navaden zrk, zato se pneumatika bolje obnaša, manj obrablja itd., same prednosti no :) :)

Kpa vi mislte o tem plinu? :?

Popravljeno . Popravil bOnZy
Objavljeno

Ta plin ma not moj kolega....kako se odnese nebi znal tocno povedati......Je pa jamral 1x da je premalo napoljena guma. :hmm:

Objavljeno

Če je guma ustrezno napumpana, mi ni jasno po kakšni teoriji naj bi se manj obrabljala, ali se bolje obnašala, če je notri plin :D

Razen tega vsaka guma spušča :naughty: in jo je treba redno kontrolirati če hočemo imeti ustrezno napumpane gume .) zrak je na vsaki črpalki :D , plina pa ne :o

Po 14 dneh imajo vsi tisti, zgolj z dražjimi avtomobili, ki so hoteli biti nekaj posebnega in so pri vulkanizerju odšteli nekaj dodatnega groša za specialno pumpanje z plinom, že prenizek pritisk, a njim se avto, ali motor bolje obnaša in gume manj obrabljajo :kva2: :lol1: :lol1: :lol1:

Poglejmo stvari malo z druge strani :hmm: večje raztezanje zraka omogoča da je hladna guma manj napumpana kot tista s plinom :doze: manj napumpana guma ima več notranjega trenja, kar dejansko lahko pomeni tudi nekaj manjšo ekonomičnost, vendar :naughty: se tudi hitreje segreje na delovno temperaturo, kar pomeni da ne idealno stanje traja malo časa :o :o :o :OK:

Primer št. 2: Vožnja z premalo napumpanimi gumami :? predobro vem kako zelo veliko ljudi zanemarja kontrolo tlaka :hmm: guma z zrakom se zaradi premajhnega pritiska segreva :blink: bolj kot bi se sicer, tudi obrablja se bolj kot bi se sicer :blink: a tudi pritisk naraste bistveno bolj kot pri gumi napolnjeni s plinom in če ni preveč prazna, sicer nekoliko bolj vroča, a vseeno kmalu doseže tlak , ki ji ne škoduje več tako zelo in tudi obrabljati se neha prekomerno B) .

Na drugi strani, tista polnjena s plinom kljub segrevanju, skorajda ne pridobiva tlaka :blink: samo še bolj se segreva, vozne lastnosti so slabe, obraba se poveča čez vse meje in v skrajnem primeru guma predčasno doživi neslavni konec :wacko: :cry:

Tako je to O:-) s plinom , ki se s temperaturo ne razteza in zagotavlja konstanten tlak v gumah :hmm:

Objavljeno

Vse to nakladanje o prednosti plina je samo komercialni trik prodajalcev, ki nas skušajo še dodatno malo alajšati.

Ta plin je nič drugega kot dušik. V zraku je tako ali tako okoli 79% dušika, okoli 21% kisika in nekaj drugih plinov v infinitezimalnih količinah. Kisik in dušik pa sta si po termodinamičnih lastnostih (lastnosti, ki določajo odvisnosti tlaka, temperature in volumna) ekvivalentna, torej ni nobene razlike med čistim dušikom in zrakom.

Edina stvar, ki pa negativno vpliva na rast tlaka v gumi pa je vlaga, ki je prisotna v zraku. V plinu, ki ga kupiš, te vlage ni in to je glavna prednost.

Če bi bila v plinu kakšna prednost, bi ga najprej uporabili v dirkalnem športu. Pa ga ne. Gumarji na dirkališče le pripeljejo velike sušilce za zrak, ki zrak pred polnjenjem v gume temeljito osušijo.

Meni se zdi najbolj optimalno, da se gume pumpajo v suhem obdobju ali doma v suhi kurilnici, čim manj pa v vlažnem deževnem vremenu.

Na Grobiku pa je tako ali tako zelo redko dež! :D

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Se en komentar! Jaz sem pred leti na grobniku vozil 2.1 spredaj 2.3 zadaj par rund po 25 do 30 krogov, nisem pregrel nič. Čez noč je prišla topla vremenska fronta in drugi dan sem delal do 10 krogov z istim tlakom, pa je bila kot mehka cota. Temperatura asfalta ima tudi velik pomen, torej za na cesto recimo ne moremo trditi da je ta in ta tlak najboljši. Kot je omenil kolega v enem od prejšnjih postov tu igrajo vlogo testiranja in izkušnje za vsako vreme, podlago posebej!, lp

Objavljeno

Sem pa mnenja, da tudi optimalne gume ni! vsak motorist ima svojo tehniko in način vožnje, torej temu primerno je treba izbrati gumo. Recimo, za primerjavo Lansko sezono sem vozil Dunlop 207 porabil sem 3 komplete gum in z nobenim kopletom nisem naredil več kot 3500 km. Z oprijemljivostjo gume sem bil zelo zadovoljen, vendar mi ni bil všeč radij.Letos imam Michelin Pilot sport, rugačen radij, motor lažje pade v ovinek koliko bom pa naredil, (prepričan sem, da vsaj 5-6 tisoč) bom pa javil. Kakšne 207 RR, ali pa pilot race pa ne priporočam za po cesti, ravno zaradi tega, ker je po cesti težko doseči delovno temperaturo, pri kateri te gume optimalno držijo. Slednje gume bolj za na pisto, sport ali 207 bolj za po cesti, lp

Objavljeno
Se en komentar! Jaz sem pred leti na grobniku vozil 2.1 spredaj 2.3 zadaj par rund po 25 do 30 krogov, nisem pregrel nič. Čez noč je prišla topla vremenska fronta in drugi dan sem delal do 10 krogov z istim tlakom, pa je bila kot mehka cota. Temperatura asfalta ima tudi velik pomen, torej za na cesto recimo ne moremo trditi da je ta in ta tlak najboljši. Kot je omenil kolega v enem od prejšnjih postov tu igrajo vlogo testiranja in izkušnje za vsako vreme, podlago posebej!, lp

Par rund po 25-30 krogov :wacko:

spet odvisno kakšne čase si vozu ampak 2.3 zadi je sigurn preveč. Razen če se voziš bolj turing tam okol 2 minuti pol še gre.

Objavljeno
Par rund po 25-30 krogov :wacko:

spet odvisno kakšne čase si vozu ampak 2.3 zadi je sigurn preveč. Razen če se voziš bolj turing tam okol 2 minuti pol še gre.

1,39, 18 sem na grobniku naredil , ko sem po premontaži gum pozabil nastaviti tlak. Ko sem se spomnil preveriti, je imela prva 3,5 zadnja pa 3,8 ampak takrat še nisem imel toliko izkušenj :wacko:

Povedati hočem to, da ko smo v dvomih raje pumpajmo malo preveč kot premalo. Preveč ni optimalno, premalo je nevarno.

Kdor misli, da bo zaradi tega ker je napumpal 0, 5 preveč naredil na grobniku sekundo na krog slabši čas se hudo moti :D .

Ko pa iščemo optimum je pa treba vedeti da na optimalen tlak vpliva celo stopnja obrabljenosti gume, kar pomeni da se enaka nova guma pumpa drugače, kot že nekoliko rabljena, kaj šele če gre za konstrukcijsko različne gume.

Objavljeno
Kakšne 207 RR, ali pa pilot race pa ne priporočam za po cesti, ravno zaradi tega, ker je po cesti težko doseči delovno temperaturo, pri kateri te gume optimalno držijo.

207 RR in pilot race so po karakteristikah tako različne gume, da jih je popolnoma neprimerno, posplošeno dajati v isti koš.

207 RR je cestna guma (in to odlična) in nikoli ni bila konstruirana ali namenjena dirkanju, kot npr 207 GP, ki pa je prvenstveno namenjena dirkanju in je cestna samo pogojno, tako kot pilot race.

Objavljeno
1,39, 18 sem na grobniku naredil , ko sem po premontaži gum pozabil nastaviti tlak. Ko sem se spomnil preveriti, je imela prva 3,5 zadnja pa 3,8 ampak takrat še nisem imel toliko izkušenj :wacko:

Povedati hočem to, da ko smo v dvomih raje pumpajmo malo preveč kot premalo. Preveč ni optimalno, premalo je nevarno.

Kdor misli, da bo zaradi tega ker je napumpal 0, 5 preveč naredil na grobniku sekundo na krog slabši čas se hudo moti :D .

Ko pa iščemo optimum je pa treba vedeti da na optimalen tlak vpliva celo stopnja obrabljenosti gume, kar pomeni da se enaka nova guma pumpa drugače, kot že nekoliko rabljena, kaj šele če gre za konstrukcijsko različne gume.

Vsaka guma ma višji tlak ko je segreta se pravi 3.5 in 3.8 je mela segreta guma hladna pa verjetn velik manj. 1.39.18 :wacko: brez izkušenj??? hahaha

Objavljeno
Vsaka guma ma višji tlak ko je segreta se pravi 3.5 in 3.8 je mela segreta guma hladna pa verjetn velik manj. 1.39.18 :wacko: brez izkušenj??? hahaha

Kdo pa je govoril kaj o segretih gumah, pa tudi to ne da sem naredil 1,39 brez izkušenj, imel sem pač manj izkušenj kot jih imam danes....nauči se brati tako kot piše in ne obračati po svoje, kot ti paše.

Objavljeno
Kdo pa je govoril kaj o segretih gumah, pa tudi to ne da sem naredil 1,39 brez izkušenj, imel sem pač manj izkušenj kot jih imam danes....nauči se brati tako kot piše in ne obračati po svoje, kot ti paše.

Mal čudn se mi zdi da se peleš 1.39 po grobniku pa ne pomisliš prej na to kolk si gume pumpal. Drgač pa ne obračam besed kot mi paše ampak tko kot napišeš. Bil sm pa že dost na grobniku in se mi prbližn sanja kolk je treba da se tok peleš in na kaj vse morš študirat preden to narediš.... In tut poznam jih dost ki se pelejo tolk pa nbenmu na pamet ne pade da ne bi preveru tlaka preden gre gor. Ti si pa napisal da so mele takšen tlak in je to mal neprimerno za nekoga ki tega ne pozna da prebere tle da so gume napumpane na 3.8 .....in na koncu da je to vseen kolk so napumpane pol bara gor al dol :lol1:

Objavljeno
Mal čudn se mi zdi da se peleš 1.39 po grobniku pa ne pomisliš prej na to kolk si gume pumpal. Drgač pa ne obračam besed kot mi paše ampak tko kot napišeš. Bil sm pa že dost na grobniku in se mi prbližn sanja kolk je treba da se tok peleš in na kaj vse morš študirat preden to narediš.... In tut poznam jih dost ki se pelejo tolk pa nbenmu na pamet ne pade da ne bi preveru tlaka preden gre gor. Ti si pa napisal da so mele takšen tlak in je to mal neprimerno za nekoga ki tega ne pozna da prebere tle da so gume napumpane na 3.8 .....in na koncu da je to vseen kolk so napumpane pol bara gor al dol :lol1:

In ti govoriš, da ne obračaš besed kot ti paše....kje neki si prebral da sem napisal, da je VSEENO ali imajo gume pol bara več ali manj :? :blink:

Bistvo je ,da se že nekaj časa trudim, da bi dopovedal - tudi tebi, da razglašanje tega, da je pumpanje 2,3 sigurno preveč, da je najbolj kul 1,9 -2,1 lahko za koga zelo nevarno, kajti tako pumpanje prenesejo dirkalne gume, mnoge cestne pa nikakor ne.

Nočem da bi izpadlo, da hočem reči, da to, da sem šel na stezo z bistveno preveč nabutanimi gumami, ni bilo hudo narobe, seveda je bilo hudo narobe (posledica mladostne zaletavosti in neizkušenosti), a kljub temu sem za tiste čase naredil dober čas in nisem šel po tleh.

Kakšnemu ubogemu revežu, se pa zaradi prveč spuščenih gum, prav lahko zgodi, da gre po tleh, če se bo narobe odločil, koga naj posluša.

Objavljeno
In ti govoriš, da ne obračaš besed kot ti paše....kje neki si prebral da sem napisal, da je VSEENO ali imajo gume pol bara več ali manj :? :blink:

Bistvo je ,da se že nekaj časa trudim, da bi dopovedal - tudi tebi, da razglašanje tega, da je pumpanje 2,3 sigurno preveč, da je najbolj kul 1,9 -2,1 lahko za koga zelo nevarno, kajti tako pumpanje prenesejo dirkalne gume, mnoge cestne pa nikakor ne.

Nočem da bi izpadlo, da hočem reči, da to, da sem šel na stezo z bistveno preveč nabutanimi gumami, ni bilo hudo narobe, seveda je bilo hudo narobe (posledica mladostne zaletavosti in neizkušenosti), a kljub temu sem za tiste čase naredil dober čas in nisem šel po tleh.

Kakšnemu ubogemu revežu, se pa zaradi prveč spuščenih gum, prav lahko zgodi, da gre po tleh, če se bo narobe odločil, koga naj posluša.

ok

Objavljeno (popravljeno)
Če je guma ustrezno napumpana, mi ni jasno po kakšni teoriji naj bi se manj obrabljala, ali se bolje obnašala, če je notri plin :D

po teoriji, da naj bi bil plin bolj suh in da bi prihajalo do manjšega raztezanja gum ;)

Po 14 dneh imajo vsi tisti, zgolj z dražjimi avtomobili, ki so hoteli biti nekaj posebnega in so pri vulkanizerju odšteli nekaj dodatnega groša za specialno pumpanje z plinom, že prenizek pritisk, a njim se avto, ali motor bolje obnaša in gume manj obrabljajo :kva2:  :lol1:  :lol1:  :lol1: 

:? em...slučajno je plin pri montazi alpa kaj tko no ce prides do vulkanizerja zamenjat letne gume za zimske zastonj. <_< :OK:

Drugace mamo v oba automobila napumpane gume z plinom, pa tlak ne pade tok hitr, meni pa pri motorju zdrzi maksimalno tako kot se napisali 14 dni pol pa s5 pumpat, bom pa probu nek dobit plin za gume pa bom poročov ;)

pa ne mislm se z nobenim prepricevat tukj, ker prvo kot prvo govorim samo podatke, ki sem jih slišal od vulkanizerjev in ki sem jih videl na lastne oči! ;)

Popravljeno . Popravil bOnZy
Objavljeno

aja morm poudart da nm plin v gumag brez pumpanja zdrzi mal vec kpa 6 mescov ;) s tem da cez poletje pade okol 20.000 - 25.000km ;)

aja drgac pa nwem zakaj ste se tko ostro obrnil prot plinu an, ker moj oče pozna dost vulkanizerjev, ker jih je večina njegovih strank, ampak to ni vazn, vazn je da mu usak rece isto kr mu drug, seprav mu ne dajejo lažnih podatkov alpa podtikajo nwem kasnh gum alpa kej druzga ampak mu dajo najboljša priporočila,teste gum itd.. in to je posledično to, da mi z gumam nimamo nobenih problemov! da 3x potrkam ;) seprav ne vidm jest kej slabga v tem plinu.

isto kokr vi pravte da so zelo majhne nastavitve na motorju velikega pomena, je lahko poseldicno tut tale zlo mejhn raztzk gum posledično zlo dobr za na dirkališče alpa na cesto.

no to je moje mnenje o celotni zadevi an ;)

Objavljeno

Povprašajte Primoža al pa Tomota iz Materije (T&P Cars) kakšna je razlika na krog z avtom na Grobniku če ma plin v gumah al pa zrak. Tomo bo vedo 100% ker se je že s hudimi mrcinami vozo po dirkališču. Jaz nekje do 6 mesecev nisem rabil dopumpavat plina na avtu. Na motorju je blo pa približno vsaki mesec pa pol.

LP Bajsi

Objavljeno (popravljeno)
Povprašajte Primoža al pa Tomota iz Materije (T&P Cars) kakšna je razlika na krog z avtom na Grobniku če ma plin v gumah al pa zrak. Tomo bo vedo 100% ker se je že s hudimi mrcinami vozo po dirkališču.

Če te prav zastopim, sta potem ta dva Primož in Tomo pametnejša od bataljona Michelinovih, Bridgestoneovih, Dunlopovih in drugih inženirjev, ki na dirkališčih Schumacherju, Montoyi, Rossiju in drugim pumpajo gume z zrakom! :hmm:

Nau držau!

Popravljeno . Popravil BONO
Objavljeno
Če te prav zastopim, sta potem ta dva Primož in Tomo pametnejša od bataljona Michelinovih, Bridgestoneovih, Dunlopovih in drugih inženirjev, ki na dirkališčih Schumacherju, Montoyi, Rossiju in drugim pumpajo gume z zrakom! :hmm:

Nau držau!

kpa če v pravilniku piše, da ne smejo gume pumpat z ničemer koli drugim, razen zrakom? :? v kar sem skoraj 100%, saj plina ne bi tko izuml za lari fari ;)

Objavljeno

Dajte ne kvasite v 3PM... valjda da majo plin noter...

"Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich air mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal air would."

(iz uradne formula 1 strani, pod rules and regulations, link TULE)

LP, El B.

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

EX-Grand prix moto klub organizira dan varne vožnje na Grobniku dne 27.4. Steza je rezervirana od 12.do16.ure. Po treningu se bodo odvile dve dirke,

klubska in open,sledi pa pogostitev nastopajočih.Štartnina znaša 15k sit.

info..Janez 041/976-162

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Kje so slike??? :angry: :angry: :angry: :angry:

Hočem slike !!!!

El B.

Objavljeno
Kje so slike??? :angry: :angry: :angry: :angry:

Hočem slike !!!!

El B.

Jst tudi hočem slike ....... :rolleyes:

Hočem videt unga norca na črni hornetki, ki je raznašal pijačo delavcem na progi ko so mahal z plavo pa rumeno zastavo :lol1:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!