Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


Priporočene objave

Objavljeno
Možno da je obrabljena košara sklopke. V njej nastanejo vdolbinice, ki otežujejo razmik lamel. Zadevo preizkusiš tako, da ko se pojavi težava (ne moreš prestavit) ob stisnjeni ročici sklopke dodaš plin, če se potem laže prestavi je kriva košara.

Koliko časa pa je ponavadi na tak način možno prestavljati v ler preden je potrebno menjati košaro?

Objavljeno
Še eno vprašanje okoli verige pa neham težit :rolleyes:

Kakšen je test, da ugotoviš, če so veriga in zobniki že iztrošeni? Na

pravi stric, da stisneš spodnji del verige in na polovici zadnjega zobnika nategneš verigo in če se ta odmakne za pol členka, potem je potrebno zamenjati.

Rabim nasvet, ker želim lastniku motorja nedvoumno dokazati, da je pač z verigo konec in naj jo zamenja ali pa odbije strošek od cene motorja.

Glej, ne preveč silit in v kot stiskat človeka ter ga prepričevat, da je treba ketno menjat,... in naj za ceno nove spusti ceno - on daleč bolje ve, v kakšnem stanju je moped kot ti - tebi pa se gre v tem trenutku samo ali bo pokimal in se strinjal s tvojo trditvijo ali ne. Če bi npr. meni to govoril, bi se ti lepo prijazno smehljal in ti kimal (pa naj bo ketna nova ali pa čist iztrošena!) - cene pa nebi spustil. Priporočam ti, da se obrneš k človeku, iz žepa potegneš denar in mu rečeš (npr. da ceni mašino 3.000) "Dam ti 2950 - denar na roko, pa greva na pir". Ko bo vidu, da si resen, pa de ne glihaš samo zato, da glihaš, bo verjetno spustu za tiste pol ketne,..., in se bosta srečala na polovici ter bosta oba zadovoljna. (seveda pod pogojem, da te je do sedaj kot kupca ohranil v dobri luči !). Cilj dobrega nakupa nakupa mora biti motor za realno ceno in NE cena sama!!!

Pri vsakem poslu (karkoli boš že počel) si zapomni to, da se morata OBE stranki vedno raziti (vsaj delno) zadovoljni. Če boš delal v tej smeri imaš veliko možnosti, da ti stvari uspejo (na DOLGI rok..).

Pa še nekaj - če je ketna edina stvar, ki jo boš moral poservisirat na bodočem motociklu (je potrošni material!), potem bodi zadovoljen, da si (boš) kupil vredu moped. Pri nakupu v današnjih časih moraš itak bit bolj psiholog kot pa kaj drugega.

Drugače pa: - o obrabljenosti zobnikov vs. stanje verige - to ni ravno kazalec, kateremu bi jaz zaupal. Je le eden od kazalcev o vzdrževanju, realni kilometrini,... - jaz sem imel primer, kjer je SS moped imel verigo s prevoženimi preko 35.000km in še vedno na zelenem polju. Verjel ali ne. Na otip lepo čvrsta, lopo gibljiva kolikor sem jo lahko probal našponano, svetila se je kot nova,... ob menjavi zadnje gume pa sem opazil, da je pri manjšem radiju od prvega zobnika čisto trda in da zablokira. Kljub temu se je iz zobnika lepo ravnala, zobniki niso bili pojedeni,... (sploh daleč od tega, kar kaže zgornja slika). Vse je pač kazalo na izvrstno vzdrževanje a zadeva je pač prišla na rob življenske dobe kljub "dolžinski" neiztrošenosti a.k.a. po indikatorjih.

Objavljeno

Motor ima navito ceno, ki sem jo pripravljen plačat, POD pogojem, da mi letos ni treba delat servisa in se je strinjal. Motor sem si pogledal in videl na lastne oči, da je stvar pač potrebna zamenjave in da niti slučajno nima samo 300km kot trdi lastnik. Stanje ketne in zobnikov je jasno vidna očem in ni ena tistih skritih napak, ki ti jo lahko pove samo lastnik motocikla. Strošek zamenjave je okoli 200€ z delom, sam komplet verige in zobnikov je najmanj okoli 140€.

Če dodam ceni motorja še 200€, pa se mi zdi to toliko preveč, da pač motocikla ne bom kupil. Ne moreš pač oglaševati motocikla ''kot nov'' in ''redno servisiran'' in pričakovati tudi da boš dobil toliko denarja, kot bi si tak motor dejansko zaslužil, če bi bilo stanje resnično ''kot nov'' in ''redno servisiran''. To je pač delni nateg in že kar ljudska folklora, da stanje motocikla niti slučajno ne odgovarja opisu na oglasu in tega pač jaz ne prenesem. Če bi kpoval nekaj cenenega, kot so čevlji, ajd bi zamižal na eno oko, tako pa ker gre za velik denar in stvar, ki te v neizpravnem stanju hitro ubije ali pohabi za vedno, pa je to nekaj čisto drugega.

Objavljeno
Motor ima navito ceno, ki sem jo pripravljen plačat, POD pogojem, da mi letos ni treba delat servisa in se je strinjal.

Hočeš iskreno?

Pa če se lastnik 100x strinja, prvo kar bi naredil ,je servis (razen, da je štempl not, pa še takrat). Pač, se ne dobita, pot pod noge in iskat drugega.

Objavljeno

Zdravo!

Zanima me, kdo se v pri nas ukvarja s pregledovanjem in po potrebi ravnanjem (če je možno) sprednjih vilic?

Hvala

Objavljeno
Ne moreš pač oglaševati motocikla ''kot nov'' in ''redno servisiran'' in pričakovati tudi da boš dobil toliko denarja, kot bi si tak motor dejansko zaslužil, če bi bilo stanje resnično ''kot nov'' in ''redno servisiran''.

Če pa napišeš srednje ohranjen ali celo kaj je za zamenjat ga pa noben ne povoha.

Drugače ga pa pokliči čez ene 14dni, bo bolj odprt za pogajanja. Verjetno je zavohal tvoj poln žep, zato je pa trmast. Pri motorju se ti ne sme mudit z nakupom, ker gre vedno kaj narobe. Ali pa je čez par dni v oglasu boljši in cenejši motor.

Drugače pa jaz zadrte in trmaste prodajalce hitro odpikam, že iz principa. Se mi trapasto zdi da bi jaz njega prosil naj proda, sploh če cena ni ravno ugodna glede na stanje motorja.

Objavljeno
Koliko časa pa je ponavadi na tak način možno prestavljati v ler preden je potrebno menjati košaro?

Čist odvisn od načina vožnje ter moči mašine. Neki časa še še da... Se pa da košari mal podaljšat življensko dobo tako da popiliš utore oz. še bolje če jih daš zavarit. Ampak to so samo začasne rešitve.

Objavljeno

pozdravljeni. mene pa zanima kaj bi blo narobe, ko sem se peljal po avtocesti na približno 13000 obrati mi je vmes kr nahitro motor cuknu, pol mi je pa začel še pr nižjih obratih tako da se po eni uri več nisem smel pelat nad 8000 obrati kr je drugač motor kr cuku ? drug dan pa do zdej je pa vse vredi. je možn da so sam svečke bol boge? motor je suzuki gsxr 600, 99 l.

Objavljeno
pozdravljeni. mene pa zanima kaj bi blo narobe, ko sem se peljal po avtocesti na približno 13000 obrati mi je vmes kr nahitro motor cuknu, pol mi je pa začel še pr nižjih obratih tako da se po eni uri več nisem smel pelat nad 8000 obrati kr je drugač motor kr cuku ? drug dan pa do zdej je pa vse vredi. je možn da so sam svečke bol boge? motor je suzuki gsxr 600, 99 l.

Lahk je x stvari, sam veš kako ga vzdržuješ, in če nisi že dolgo menjal svečk je možno da so krive le te...

Objavljeno
pozdravljeni. mene pa zanima kaj bi blo narobe, ko sem se peljal po avtocesti na približno 13000 obrati mi je vmes kr nahitro motor cuknu, pol mi je pa začel še pr nižjih obratih tako da se po eni uri več nisem smel pelat nad 8000 obrati kr je drugač motor kr cuku ? drug dan pa do zdej je pa vse vredi. je možn da so sam svečke bol boge? motor je suzuki gsxr 600, 99 l.

Precej možno, da so svečke, najprej jih zamenjaj in šele potem išči naprej napako, če ne bo ok..

Objavljeno

Zanima me ali ima kdo kakšno idejo za alternativen dvig luči (za gsx-r k2), ker kot izgleda se vijak dviga luči vrti v prazno, majhen košček plastike je bil v luči-luč je bila kupljena rabljena? Malo sem privzdignil celoten okvir a je še vedno premalo, da bi dal kakšne podložke na zgornjem delu okvirja pa ne spremeni nič. :unsure:

Objavljeno

Ali zna kdo povedat, če se da na Yamahi BT 1100 (2003) zresetirat napis CHANGE OIL na števcu in če, kako??

Hvala za odgovor.

Objavljeno
Ali zna kdo povedat, če se da na Yamahi BT 1100 (2003) zresetirat napis CHANGE OIL na števcu in če, kako??

Hvala za odgovor.

post-5391-1242067071.gif

Objavljeno

Najprej en motoristični pozdrav!

Stvar je sledeča. Lastim si Hondo Hornet 600, letnik 2004, 13.000 km. Pred kakšnim mesecem sem imel motor na stojalu, mazal verigo in opravljal vzdrževalna dela. Seveda po Murphy-ju mi motor zdrsne in se prevrne na desno stran. Ob tem udari zgornja cev izpuha ob hidravlično dvigalko in ročka za prvo zavoro se zlomi (to je že popravljeno). Na izpušni cevi sta dve rahli vdrtini, niti omembne vredne. Vendar, od tistega trenutka naprej mi motor trokira. Torej neodvisno od obratov ampak pri majhnem plinu dela kot dvovaljnik (zvok - RRRRRRRRR). Pri polni obremenjenosti, oz. pri polnem plinu vleče ok, in tudi cilindri delujejo zvezno. Pomislil sem na to, da se zaradi poškodovanega izpuha plini čudno vrtinčijo, sam mislim da je poškodba premajhna in ne bi vplivala na delovanje motorja.

Potem sem razstavil vplinjače, jih spihal, nastavil Pilot Screw (pilotne vijake na vseh vplinjačih po tovarniških nastavitvah - mimogrede, vsak je bil nastavljen drugače, mogoče ker imam športni izpušni sistem Arrov? sem drugi lastnik.), ker sem mislil da so ob padcu prišle kakšne smeti v šobe. Vse skupaj sestavim nazaj in zgodba se ponovi. Motor trokira. Res pa je, da nimam priprav da bi testiral sinhronizacijo vakuma v vseh vplinjačih. Naslednji dan grem po nove svečke. Zamenjam, vendar je zgodba ista. Zdej študiram, da verjetno ni problem v mehaniki, ampak je zadeva bolj elektronske narave. Verjetno se prestavil predvžig. Sem pa pomislil tudi na možnost, da mi je prežgalo kakšen ventil, sam pomoje se to nebi zgodilo čez noč. Ker motorja ravno ne šparam, vrtim pa ga tudi ne neprestano v končnih obratih. Aja, preveril sem tudi nek magnetni ventil, ki odpira nek vakum na vplinjačih in dela brezhibno. Vse kontakte po kablih sem našprical z kontakt sprejem. Sem trmast in stvar hočem rešit sam, zato prosim za kakšno mnenje.

Aja, majster pri Elisi v Domžalah mi je rekel (po tem, ko je šel en krog z mojim mopedom), da je verjetno stvar v vplinjačih. Sam to sem že pregledal, razen vakumov. Zmeril sem tudi temperaturo na izpušnih ceveh in zunanji dve, 10 cm pod glavo, sta bili za cca 100 stopinj hladnejši (testirano od sobne temperature do segrevanja pri 2000 obratih do cca 250 stopinj.

Ok, se bom ustavil. Že vnaprej hvala za kakšeno informacijo.

lp

Objavljeno

Najprej en motoristični pozdrav!

Ok, se bom ustavil. Že vnaprej hvala za kakšeno informacijo.

Kot opažam ti gre pisanje res zelo dobro odrok, mehanika pa je nekaj povsem drugega.Jaz sem ravno nekaj nasprotnega,pa pustimo to, moj nasvet bi bil obrni se na dobrega mehanika, sicer bo samo slabše in še denarja boš veliko porabil nazadnje pa bo motor pristal v delavnici. :hmm:

Objavljeno

Če ti je motor padel je ena od možnosti, da se ti je zaradi udarca poškodovala drobna pločevina na plovcu, ki določa nivo goriva v uplinjačih. To, da so bli pa "pilot" vijak drugače nastavljeni pa ni nujno, da je narobe.

Glede menjave izpuha pa se ponavadi menja glavne dize in se ne rešuje z pilot vijakom.

Objavljeno

Mogoče kdo ve kje prodajajo "kombinirana" montirna železa (za snemanje gum s platišč), ki imajo na eni strani "žličko" na drugi pa kjuč 22 ali 32 (rabim oba). Meni jih ni uspelo najti v nobeni od poznanih trgovin (ali pa slabo gledam), z internetno trgovino pa se raje ne bi ukvarjal.

lp

Franc

Objavljeno

Zdravo!

Mam en problem. Hotu sm zamenjat spredni zobnik vendar nikakor ne morem odvit vijaka :( tisto "varovalko" sm zravnau zadnjo bremzo držau... sm ka pozabu?

post-18084-1242226948_thumb.jpg

post-18084-1242226958_thumb.jpg

Objavljeno
Zdravo!

Mam en problem. Hotu sm zamenjat spredni zobnik vendar nikakor ne morem odvit vijaka :( tisto "varovalko" sm zravnau zadnjo bremzo držau... sm ka pozabu?

Najbolje bo da ti nekdo odgovori, ki ima enak motor in je ta zobnik že demontiral kajti lahko imaš tudi LEVI navoj.Ali pa sam dobro poglej saj se odzunaj malo navoja vidi in zlahka lahko ugotoviš ali je desni ali levi navoj.Za zadržat zobnik, pa daj v 1-vo prestavo in še neko šipko med ketno in zobnik, pa še bremzo zadnjo naj ti nekdo drži in ni vrag da neboš odvil.Sicer se pa ta zobnik v delavnici odvije ponavadi kar z pnevmatsko mašino za odvijanje platišč. LP Peter !

Objavljeno

Kot ti je že Peter povedal bi moralo biti dovolj. Če pa negre pa daš na gedore podaljšek seveda na tisto palco brez račne.

Objavljeno
lahko imaš tudi LEVI navoj

Dvomim da je levi navoj, glede na to da se zadeva vrti v levo, ker bi bila nevarnost, da se matica sama odtegne. Matice z levim navojem so označene, da jo lahko takoj prepoznaš.

Objavljeno
Dvomim da je levi navoj, glede na to da se zadeva vrti v levo, ker bi bila nevarnost, da se matica sama odtegne. Matice z levim navojem so označene, da jo lahko takoj prepoznaš.

Matica ni nikoli označena vsaj jaz tega še NIKOLI v moji dolgoletni praksi še nisem opazil.Levi navoj pa je lahko ravno zato ker se zobnik VRTI v LEVO in naj bi se matica sama zategovala. :hmm:

Objavljeno

Navoj je desni, upam da ti tole kaj pomaga... :whistle: Moral bi ga odviti brez kakšnih težav, vsaj tako piše v service manualu.

post-13355-1242239354_thumb.jpg

Objavljeno
Zdravo!

Mam en problem. Hotu sm zamenjat spredni zobnik vendar nikakor ne morem odvit vijaka :( tisto "varovalko" sm zravnau zadnjo bremzo držau... sm ka pozabu?

Zračno pištolo v roko, če jo pa nimaš, ti je pa Dolsina povedal. Dolgo cev na ročko pa motor v 1. prestavo pa še enga da zadnjo bremzo tišči. Uspeh je zagotovljen.

Objavljeno
Matica ni nikoli označena vsaj jaz tega še NIKOLI v moji dolgoletni praksi še nisem opazil.Levi navoj pa je lahko ravno zato ker se zobnik VRTI v LEVO in naj bi se matica sama zategovala. :hmm:

In kako se bo matica sama zategovala če jo proti temu varuje varovalo????

Pa vse matice z levim navojem so označene. Bo kakšen strojnik potrdu.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!