Jump to content

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Recommended Posts

...In potem že prvi komentator vse skupaj negira v komentarjih spodaj.

Strokovnjaki in "strokovnjaki"...

 

 

Edited by MiNa
Link to comment
Share on other sites

Zelo lepo napisan članek.

 

Jaz počnem enako. Ko dam kontakt, počakam, da se vsi sistemi "instalirajo", števci naredijo tisto "svojo proceduro", ugasnejo vse lučke... nato štartam motor.... se pripnem, šele nato štartam. Ker imam dizla in bencinarja, pri dizlu pozimi traja kar ene 8 km, da se cagar za temperaturo sploh premakne... šele potem začnem malo bolj pritiskat na gas. Pri bencinarju je to že skoraj po treh kilometrih...

Pri motorju pa ga štartam ( če je hladen).. nataknem čelado... in speljem....

 

Če ogreješ na mestu samo motor (v avtomobilu) , je menjalnik mrzel... pa gume tudi ... in tudi v menjalniku se mora segreti vse skup, da se "ujamejo" vse tolerance med zobniki... ležaji... vzvodi...itd in da dobi olje tisto pravo viskoznost.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Zivnorc said:

Zelo lepo napisan članek.

 

Jaz počnem enako. Ko dam kontakt, počakam, da se vsi sistemi "instalirajo", števci naredijo tisto "svojo proceduro", ugasnejo vse lučke... nato štartam motor.... se pripnem, šele nato štartam. Ker imam dizla in bencinarja, pri dizlu pozimi traja kar ene 8 km, da se cagar za temperaturo sploh premakne... šele potem začnem malo bolj pritiskat na gas. Pri bencinarju je to že skoraj po treh kilometrih...

Pri motorju pa ga štartam ( če je hladen).. nataknem čelado... in speljem....

 

Če ogreješ na mestu samo motor (v avtomobilu) , je menjalnik mrzel... pa gume tudi ... in tudi v menjalniku se mora segreti vse skup, da se "ujamejo" vse tolerance med zobniki... ležaji... vzvodi...itd in da dobi olje tisto pravo viskoznost.

Pri avionih je enako :)

Gas do daske preden vzleti  :)

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, Bostjan L pravi:

Pri avionih je enako :)

Gas do daske preden vzleti  :)

 

... res je.

Živ primer..... ekola, kako ogrevam motor, pa se vseeno pokadi iz mašine ( glej pri 2'45"    :lol1: )

:P

Edited by Zivnorc
Link to comment
Share on other sites

Jaz nimam cajta zjutraj ogrevat motor, dam kontakt, se pripnem (to je glih dovolj da elektronika pride k sebi), pol pa gasssaaaaa.... zato ustrajam pri atmosferskih bencinarjih.

Po ravnini lahko, kaj pa jaz ki moram takoj ko speljem premagat cca 50m višinske razlike. 

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

... res je.

Živ primer..... ekola, kako ogrevam motor, pa se vseeno pokadi iz mašine ( glej pri 2'45"    :lol1: )

:P

A je pilot kej bruhal po koncu?  :lol1: 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, SAR-Solo Adventure rider said:
Quote

Je namreč ob hladnem zagonu potrebnega več časa, da ga črpalka iz karterja pošlje na ležaje, v turbopolnilnik in na druge predele, ki potrebujejo mazanje. Če torej speljete takoj po zagonu motorja, tvegate, da pomembne komponente motorja ne bodo dovolj podmazane.  V tem primeru lahko povzročite povečano obrabo površin, v skrajnem primeru pa celo okvaro motorja. To sicer velja tudi za zagon hladnega motorja poleti, še bolj očitno pa je pozimi.

Več na: https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-roke/to-lahko-zjutraj-storite-da-ne-unicite-motorja-380878 - www.zurnal24.si

Tole pa ne bo drzalo, gre za urbani mit.

Edited by Zok
Link to comment
Share on other sites

pred 14 urami, Zok pravi:

Tole pa ne bo drzalo, gre za urbani mit.

A pol je bolje, da daš ful gas....pa ključ v ključavnico pa koj štartat na poln gas....da ne cuka...pa še pri zaugu mal pršparaš...   :P

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pred 19 urami, Bostjan L pravi:

Pri avionih je enako :)

Gas do daske preden vzleti  :)

 

Pri avijonih stvar ni tako enostavna, namreč samo ogrevanje motorja je predpisana procedura; temperatura mora biti dosežena, preizkusiš magnete, mimimalni in maksimalni gas. Veliko pilotov ugasne segret motor in ga užge še enkrat. Pred vzletom pa polni gas. Ker če ti med vzletom motor zataji potem..........

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Zivnorc said:

A pol je bolje, da daš ful gas....pa ključ v ključavnico pa koj štartat na poln gas....da ne cuka...pa še pri zaugu mal pršparaš...   :P

 

Whatever works for you :P Ampak da bi se odpeljal z "nepodmazanimi deli", je v kolikor je z mazalnim sistemom vse OK, prakticno nemogoce. Mazalni sistem tudi pri delujicem motorju ni prazen - vsi sodobni avtomobili imajo nekje okrog ohisja oljnega filtra in hladilnika olja poelg oljnega termostata tudi nepovratni ventil. Tlak olja pa v vecini primerov dovolj naraste da preklopi tlacno stikalo se preden motor zazivi. Da bi bilo hladno olje toliko oh in sploh bolj gosto, je pa pri multigradnih oljih spet malo za lase privleceno... 0W-nekajnekaj tudi v hladnem tece kot voda. 5W-nekajnekaj pa ni tako dalec od tega. ;)

Tudi oljni film se zaradi "gostote olja v hladnem" ne bo pretrgal, pac pa so tezava za prekomerno obrabo tolerance izven predvidenih okvirov, notranje sile pri neenakomernem segrevanju, vec dela za dolocene komponente (recimo katalizator ga v hladnem precej najebe), vcasih je bila tezava tudi kemicnega izvora - ko so goriva vsebovala vec zvepla, se je ob "zaugu" na stenah valja tvorila manjsa kolicina zveplene kisline ki je pomagala pri obrabi/izrabi delov (zveplo plus vodni kondenz, pa tapravi pogoji), akumulacija kondenza na dolocenih delih - spomni se kako zgleda duc za dotakanje olja pri dolocenih 1.2 8V renojih - Clio 3... ...vedno znova studiras al ma glavo poknjeno al kaj...

V osnovi napisano v clanku drzi - da je enakomerno segrevanje za motor dobro. Da pa bi lahko s speljevanjem prehitel oljno crpalko... ...na-a, ne kupim. :P

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

...se popolnoma strinjam s tabo. Recimo ti... pa še kdo razume vse to, kar si napisal..... za "navadne uporabnike" je pa čisto solidno napisano. ...in verjetno članka nisi prebral do konca... je več poglavij, ki opisujejo tudi to, kar si napisal v drugem delu .... Se pa strinjam, da olje kmalu "potegne" do vseh komponent, vendar se morajo s termičnim raztezanjem "ujeti vse tolerance", ali da ni preveč "na knap" ali preveč ohlapno ....in tudi nekateri materiali šele dobijo tiste "prave lastnosti" pri "tapravi " temperaturi....  ravno tako "skupaj zloženi" deli motorja, ki se morajo pravilno pregreti in izenačiti vse te raztezke ( je tudi lepo napisano)..

Sodobna olja imajo dosti boljše performanse, kot včasih,  kot si napisal.... največ se pa gre za tolerance.....vsaj po mojem mišljenju. Pri dizlu sploh. Če je mrzla mašina, škleplje, da me kar duša boli, ko koga vidim, da štarta mrzlega dizla.... pa gasa na polno....

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pri dizlu vecino zvoka proizvede zgorevanje. Le to je v hladnem bistveno slabse. Ce injektorji niso v najboljsem stanju (neoptimalen spray pattern), je veselica tu.

Ko smo bili se z naskokom najhitrejsi na vasi, in to z gajbicami z vrhunsko lego in z 200 konji premalo (kok 10 let vse spremeni, a?), smo imeli te zadeve precej dobro nastudirane - tud razdreti common rail injektorje in jih ocistiti v ultrazvoku je bil del rutine. Si me spomnil na eno ciscenje injektorjev - tale dva videa sta nastala 45 minut narazen - snemano je z istim krompirjem, ki je bil naslonjen na isto drevo, da je razdalja snemanja ostala enaka. Avto se vmes ni ugasnil, samo slab liter nerazredcenega cistila za injektorje (Antigrippante) je popil. Zvok je neki prezvecen, je pa dovolj jasna razlika med prej in potem. Gre pa za Fiest 1.4 TDCi - tako na oko je ta hudic imel okrog 100 konjev. Pa konstantno okroglo minuto na krog na Racelandu - 20 krogov zapored. :P 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

G. Profesor, pa tisto čistilo dejansko kaj pomaga?

Liqui moly dodajam pol deci na 80 literski tank 33% mešanice?

 

Hvala.

Link to comment
Share on other sites

Pozdravljeni 

Okoli motorja je bil vonj po bencinu, nisem našel iz kje izhaja.

Za 2 sekundi sem vžgal motor in ker mi je vrglo večjo količino bencina skozi zračni filter takoj izklopil. Vse razdrl, očistil motor, izpustil ves bencin iz fergazerjev.

Vseeno sem si še rekel, da pogledam olje in ga tudi zamenjam. Ko sem odprl vijak za izpust olja pa šok...poleg olja steklo iz mašine vsaj 6 litrov bencina, oz. Mešanice. V motorju je po pravilih 3l olja. Steklo ven skupaj 7litrov iz mašine.

Kaj naj sedaj naredim, kakšen je postopek, da ne uničim motorja?

20220209_162620.jpg

Link to comment
Share on other sites

pred 17 minutami, joc987 pravi:

Pozdravljeni 

Okoli motorja je bil vonj po bencinu, nisem našel iz kje izhaja.

Za 2 sekundi sem vžgal motor in ker mi je vrglo večjo količino bencina skozi zračni filter takoj izklopil. Vse razdrl, očistil motor, izpustil ves bencin iz fergazerjev.

Vseeno sem si še rekel, da pogledam olje in ga tudi zamenjam. Ko sem odprl vijak za izpust olja pa šok...poleg olja steklo iz mašine vsaj 6 litrov bencina, oz. Mešanice. V motorju je po pravilih 3l olja. Steklo ven skupaj 7litrov iz mašine.

Kaj naj sedaj naredim, kakšen je postopek, da ne uničim motorja?

20220209_162620.jpg

Takole:

za take probleme se lahko piše v temo:

https://motosvet.com/tabla/topic/40581-sam-svoj-mehanik-vse-mogoče-okoli-šraufanja/#comment-1483

zato si tudi prestavljen, ali v dotično temo o določenem modelu suzukija..

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 42 minutami, joc987 pravi:

In kaj pomenijo oznake na pipci za odpiranje bencina? Glej sliko

Motor: suzuki gs750L, letnik 1981

20220209_162632.jpg

res rezerva

full odprto

pri verjetno zaprto

Link to comment
Share on other sites

piše FUEL...  :P   ....  ne FOOL   :P

PRI ... pomeni verjetno PRIprto....

RES ....pomeni RESET...

...spodaj se pa ne vidi... verjetno je  00    kar pomeni isto kot WC

 

...o.k. ... malo heca.

 

Zdaj pa resno:

Joc...... pelji motor k nekomu, ki kaj ve o motorjih.....al pa ga povabi na pivo.    Takole ne verjamem, da bomo kej skup spametovali...

 

Podobno je bilo pred mnooooogimi leti, ko je teti od žene zakuhal fičo..... pa je najdla en pokrov na mašini... pa je not zlila za cel ajmar vode...  :D

.... na pokrovu pa je bil en znak ....pa je rekla, da je izgledal kot Aladinova svetilka... ...in si mislila, da sigurno se tu not voda natoči...   :D

 

 

Če ti lahko kaj pomagam,   :hmm:    ne poznam motorja,...... praviš, da ima uplinjače..... edino možno je ( po moji logiki), da nisi zaprl pipice, uplinjač "zaštekan", da je bencin skozi uplinjač(e) počasi tekel bencin v cilindre....in mimo obročkov v karter motorja...

... to mi je prvo padlo na misel....    :D

... je pa ene par fantov tule gor, ki so majstri mehanikarji .... mogoče oni kaj naumijo...  :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, DAMI34 said:

res rezerva

full odprto

pri verjetno zaprto

Full ne vidim, je pa fajn, da je tank "full of fuel" :) . Verjetno je Fuel mišljeno gorivo in v ta položaj ročka sploh ne gre. :)

Običajen položaj je on, res je rezerva, pri pa je za zalivanje uplinjačev. Pri se uporabi samo takrat, ko so uplinjači suhi. Če zmanjka goriva ali pa po servisiranju uplinjačev. Pipica se običajno avtomatsko odpira z vakumom (pri zagonu motorja), pri položaj pa spusti naprej gorivo tudi pri ugasnjenem motorju.    

Edited by XTR
Link to comment
Share on other sites

Glede polozaja pipce kot je rekel @XTR Glede servisa: menjava olja in filtra, obnovitev vplinjacev (igle ki zapirajo bencin netesnijo dobro, zamaseni baypassi in je bencin stekel v masino, slaba tesnila ohisja igel...). Nikoli nepuscajte pipce na PRI za dal casa, sploh pri oldijih.

Edited by marincspeedshop
Link to comment
Share on other sites

Ne se hecet vidite da očitno človek res ne ve... Torej pomembno je da se vidijo vsi napisi, kaj je tam pod ročko ON al OFF. 

Če je tam pod pipico napis OFF je tisto pozicija za zaprti dotok goriva in je potem na eni strani PRI "glavni rezervar" oziroma višji nivo pipice za odjem, in drugi ki je RES pa rezerva.

In če daš umes med PRI in RES kor je sedaj lahko zamaka.

Če imaš pod pipico napis ON, je pipica z vakum ventilom, torej na ON vakum motorja odpre dovod goriva, in potem imaš pa še ročno odpiranje rezervarja na PRI ali REZERVO.

Jaz sem imel na prejšnjem kawasakiju naj prej ta drugo opcijo torej "avtomatsko pipico" zpozicijami ON, PRI, RES, samo potem mi je šla 1x neka smet pod oring pri membranici in pipica ni zaprla tudi če motor ni laufau in je zlivalo bencin ko je stal.

Potem sem dal pipico kot je v drugem opisu OFF, PRI, RES, in sem večkrat pozabil dat pipico na PRI in mi je motor crknil 300m potem ko sem speljal, verjetno ravno sredi krožišča :lol1:, ampak sem bolj zaupal pipici ko je motor stal dlje časa.

In kot že zgoraj napisano očisti uplinjače ker tudi plovček ali ventil slabo delata če je bilo toliko bencina. Preveri (ali menjaj) pipico in očisti uplinjače.

Link to comment
Share on other sites

Kot sem prebral v navodilih za uporabo (na spletu) je PRI za neprestan dotok goriva, ON za dotok, kadar je motor prižgan in RES za rezervo. Se pravi normalen položaj je ON (kot je na sliki). FUEL je le oznaka pipice (da je za gorivo).

Link to comment
Share on other sites

Hvala vsem skupaj.

Naročil sem servis manual v angleškem jeziku za ta motor, ker trenutno imam italjansko knjigo.

Vseeno sem prevedel in tako kot ste nekateri že ugotovili pomeni "PRI" direktno puščanje bencina v fergazerje. In ker jaz tega nisem vedel, sem imel na PRI in mi je ves bencin stekel v motor, cca 6 litrov sem imel v rezervoarju.

Sedaj sem, vse fergazerje in iz motorja izpustil vse tekočine. V mašino sem natočil novega olja, ki ga bom danes zopet izpustil ven, počakal kakšen dan in potem novo olje in nov filter olja.

Zanima me, a je to pravi postopek, ali moram narediti še kaj? Ali moram sedaj pri ponovnem vžigu motorja, dodati kakšno kapljico olja v celindre, da se to malo podmaže ali ni potrrebno. strah me je, ker je bencin tekel skozi celindre v mašino, da niso sedaj preveč suhi in bi kaj zaribalo.

 

Hvala vsem

Jože

Link to comment
Share on other sites

Predvsem bo potreben servis uplinjačev. Neglede na položaj pipice, bencin ne sme teči skozi uplinjače in v motor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!