Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Bla, bla, bla, bla

Ce se ze odlocis da ne bos napisal nic konkretnega, napisi vsaj krajsi post.

a te kdo sili da bereš moje poste... :blink:

be gone....

Objavljeno (popravljeno)

kaj pa tole po 'kmečko' pomeni :blush: oz. v praksi :hmm:

Gorisce je tocka, kjer se svetloba, katera prehaja skozi leco zbere. Z dalsanjem gorisca zmanjsujes kot in obratno.

Zaslonka je pa tista zlozljiva rec, s katero kontroliras (ali pa sam fototaparat) prehod svetlobe.

Popravljeno . Popravil Brihta
Objavljeno

kaj pa tole po 'kmečko' pomeni :blush: oz. v praksi :hmm:

35-100mm goriščne razdalje..

35mm je blizu, 100mm je zoom..

manjša je prva cifra, bližje boš lahko zajel večji kot, večja je druga cifra, bolj boš lahko zoomiral.. meja med povečavo in zoomiranjem je 50mm

2.8 - 5.6 zaslonka

prva cifra pomeni odprtost zaslonke pri ta nižji goriščni razdalji, druga cifra pomeni odprtost zaslonke pri 100mm.. nižja je prva cifra, lažje boš slikal v temi, saj nižja zaslonka pomeni bolj odprto zaslonko..

se pravi, ko boš našel objektiv 5-10.000mm 1.0 za solidno ceno (pod 999€), mi javi :devil:

Objavljeno (popravljeno)

kaj pa tole po 'kmečko' pomeni :blush: oz. v praksi :hmm:

to pomeni da imaš en širokokoten zoomček in en mali tele-zoom...

tisto 3.5 - 5.6 je najmanjša možna zaslonka pri zapisanih goriščnicah, ker se možnost odpiranja zaslone spreminja s spreminjanjem goriščnice zooma.

torej - če imaš 50 - 100 mm zoom z zaslonko 2.8 - 3.5 (recimo) to pomeni da bo na goriščnici 50 mm najbolj odprta zaslonka 2.8, pri goriščnici 100m pa 3.5

večja kot je številka, bolj zaprta je zaslonka . v grobem to pomeni manj svetlobe, ki pada na tipalo ali film.

se pravi da previloma objektiv z večanjem goriščnice izgublja na svetlobni zmogljivosti...oziroma pač da boš rabil več svetlobe za enako osvetlitev tipala/filma al karkol ze

oh... spil me je prehitu :wacko:

Popravljeno . Popravil Nagaya
Objavljeno

hvala za pojasnila obema :OK: .....tole je ta komplet za 200k sit :doze: ...v redu al ne :hmm:

post-2583-1136548662_thumb.jpg

Objavljeno

aparat je baje ok ;)

za objektive pa nisem ziher :devil:

Objavljeno (popravljeno)

Imam Olympusov E-1, ki je "precej podoben" ima pa manj pikslov mislim da 5M ( po kmečko ), ena od stvari ki me moti je da nima vgrajenega fleša in moram ob slabših svetlobnih pogojih uporabljat stativ ( zaradi dolge ekspozicije ) ali pa natakniti fleš ( uporabljam Metz 40 MZ - 3i ), sicer pa nekih problemov z njim niti ni. Včasih se zgodi da "zmrzne" oz zablokira vsa elektronika ( tudi ugasne ne ), takrat vzamem ven baterijo ( in upam da so vsi "fajli" na kartici OK ), vtaknem nazaj in stvar dela. Z njim sem poslikal ca. 30,000 fotk bp. Ob povečevanju ISO vrednosti se zelo hitro začne pojavljati šum na slikah, tako da z več kot 200 niti ne slikam.

Aparat naj bi bil dobro zaščiten proti prahu, vendar v mojem primeru ni tako saj sem dvakrat v enem letu dobil prah na medlico, pa ne slikam v nekih ekstremnih razmerah ( za tja mam trotla ).

Jaz imam komplet z objektivom ZUIKO DIGITAL 14-54 1: 2,8 - 3,5 kar je za moje trenutne potrebe dovolj, za naslednji fotoaparat pa definitivno kupim objektiv z daljšo goriščnico.

Popravljeno . Popravil hajoktejn
Objavljeno

to pomeni da imaš en širokokoten zoomček in en mali tele-zoom...

tisto 3.5 - 5.6 je najmanjša možna zaslonka pri zapisanih goriščnicah, ker se možnost odpiranja zaslone spreminja s spreminjanjem goriščnice zooma.

torej - če imaš 50 - 100 mm zoom z zaslonko 2.8 - 3.5 (recimo) to pomeni da bo na goriščnici 50 mm najbolj odprta zaslonka 2.8, pri goriščnici 100m pa 3.5

večja kot je številka, bolj zaprta je zaslonka . v grobem to pomeni manj svetlobe, ki pada na tipalo ali film.

se pravi da previloma objektiv z večanjem goriščnice izgublja na svetlobni zmogljivosti...oziroma pač da boš rabil več svetlobe za enako osvetlitev tipala/filma al karkol ze

oh... spil me je prehitu :wacko:

Pa še to si pozabla napisat da bolj kot je zaslonka zaprta (seveda če pogoji to dovoljujejo) večja je globinska ostrina in barve so nekoliko bolj izrazite.

LP

Objavljeno

kaj pa tole po 'kmečko' pomeni :blush: oz. v praksi :hmm:

Goriščna razdalja (tista oznaka v milimetrih) je običajno med 28 in 300, le redko manjša ali večja. Večji ko je razpon, več zuma imaš na voljo po kmečko povedano). Če je goriščna 105, je to kao trikratni zum, izvirna 1:1 je 35-milimetrska, kar je bilo gledano sorazmerno na analogni fotografski film. Pri digitalcih so vgrajeni senzorji običajno manjši, zato moraš upoštevati še količnik (običajno 1 proti 1,5). V praksi to pomeni, da je objektiv z goriščno 35 mm (kar ti da 'normalno fotko' pri analognem klasičnem SLRju) pri digitalcu tak, da nardi sliko, enakovredno 50-mm objektivu na analognem fotoaparatu.

Številke 3,5-5,6 oziroma F3,5 recimo pa pomenijo, kako zelo se da blendo odpret. Blenda oz. zaslonka je pri objektivo nekaj podobnega, kot so zenice pri očesu. Če je svetloba premočna, se avtomatsko zapre zenica in še vedno vidiš okej in sploh ne zaznaš, da bi dobil v oko manj svetlobe skozi manjšo zenico. Isto je pri objektivih. V praksi to pomeni, da večja kot je prepustnost objektiva, v slabših pogojih lahko narediš optimalno fotko. Večja svetlobna prepustnost objektiva pomeni manjšo številko zaslonke (recimo z zaslonko f1,8 je že svinjsko drag objektiv).

potem k temu v kalkulacijo daš še dejavnik časa osvetlitve in občutljivosti ISO in z nekaj umetniškega grifa za kompozicije postaneš super fotograf.

Objavljeno (popravljeno)

Pa še mogoče to, da bolj kot je širok kot ( objektiv bolj odprt ), večje je popačenje.

Popravljeno . Popravil hajoktejn
Objavljeno

Ker ne veš kaj je gorišnica in zaslonka je tole zate "definitivno" prehudo.

:devil: :blush: (zdaj me pa :BUA: :wacko:

Objavljeno

Pa še to si pozabla napisat da bolj kot je zaslonka zaprta (seveda če pogoji to dovoljujejo) večja je globinska ostrina in barve so nekoliko bolj izrazite.

In več je možnosti 'cvetenja' oziroma 'prebijanja' oziroma 'prelivanja elektronov na tipalu na sosednje fotobčutljive diode' ter slabši kontrastni razpon digitalca.

Kontrastni razpon je sploh nekaj, kar digitalce še malce jebe - gre za razmerje med najsvetlejšo in najtemnejšo površino na fotki ter celo lestvico odtenkov med tema dvema. No, danes so DSLRji že kar dobro pošlihtani okoli tega, nekaj profijev pa se temu še vedno upira. So pred leti nekaj o tej težavi prebrali pa verjamejo ,da še vedno obstaja.

Za potrošnike običajno ta težava ni tako zelo moteča - potrošniki tudi ne dajo veliko na korektnost barv, bolj pomembno jim je, da vidijo na sliki svoj obraz, otroka, nago pičko z motozbora, lepo kičastno zeleno pokrajino ali hudo rdečega ferarija, ki so ga fotkali :)

Tudi mene kontrastni razpon ne moti, razen, če želim doseči svojo fotografsko maksimo. Ene 5-krat pa sem jo že. ;) (v zadnjih 10 letih).

Objavljeno

Pa še mogoče to, da bolj kot je širok kot ( objektiv bolj odprt ), večje je popačenje.

Spet odvisno, koliko si plačal za objektiv. Dragi objektivi imajo popačenja manj, razen, če gre za namenske objektive ali predleče za doseganje 'efektov'.

Objavljeno

Hvala za popravek.

Objavljeno

Pa še to o goriščnih razdaljah: pri kompaktnih digitalcih so sicer navedene v milimetrih, vendar so to 'ekvivalenti' - dejansko so manjše, ampak se je ta 'mera' ohranila, ker je tako lažje imeti referenco in občutek, kaj ti prodajajo.

Manjša ko je goriščna razdalja, bližje lahko stojiš motivu (bejbi, motorju, jablani, hladilniku, triglavu), pa ga še ceuga notri dobiš. Večja, kot je - dalje moraš iti, da objameš celega - ampak ti zato fotoaparat tudi 'dlje nese'.

Če se dotaknemo še časa in občutljivosti ISO: oboje je tesno povezano. Večja kot je občutljivost, v krajšem času lahko posnamete neko fotografijo. Če nastavite na majhno številko, je to idealno za fotografiranje mirujočih predmetov ali tihožitij, pa tudi barve pogosto tam pridejo bolje do izraza. Večja kot je občtutljivost iso, v slabših pogojih boste lahko posneli nekaj in tudi hitrejše predmete lahko v nekem času zajamete brez, da bi bili zmazani: vendar pa se lahko pojavi t.im. 'šum' - viden kot čudni moteči piksli na fotografiji (pogosto se jih da odpraviti/popraviti/zamazati).

Če imate nastavljeno avtomatiko ali polavtomatiko, se glede na nastavljeno občutljivost samodejno izračunava čas osvetlitve in odprtost zaslonke. Z nekaj eksperimentiranja (nastavljene parametre se itak zapiše v fotko/fajl in jih lahko pozneje vidite) se da tudi ugotoviti, kaj je v določenih okoliščinah najbolje uporabiti.

Objavljeno

Ker ne veš kaj je gorišnica in zaslonka je tole zate "definitivno" prehudo.

:devil: :blush: (zdaj me pa :BUA: :wacko:

to sem že jaz hotel napisat, pa nisem imel srca... :)

Objavljeno (popravljeno)

Pa še to si pozabla napisat da bolj kot je zaslonka zaprta (seveda če pogoji to dovoljujejo) večja je globinska ostrina in barve so nekoliko bolj izrazite.

LP

to je pa že za znalce :)

pa tam od 5.6 dalje je odvisno od objektiva kok se to sploh pozna

Spet odvisno, koliko si plačal za objektiv. Dragi objektivi imajo popačenja manj, razen, če gre za namenske objektive ali predleče za doseganje 'efektov'.

eno je popačenje po robovih pa neostrina zaradi slabe kvalitete leč...drugo pa perspektivno popačenje.... :)

pa da še malo zakompliciramo...18 mm objektiv na klasičnem ali digitalnem aparatu ne zajame enakega polja :)

Popravljeno . Popravil Nagaya
Objavljeno

Ker ne veš kaj je gorišnica in zaslonka je tole zate "definitivno" prehudo.

O:-) :P

Objavljeno

pa da še malo zakompliciramo...18 mm objektiv na klasičnem ali digitalnem aparatu ne zajame enakega polja :)

Četudi digitalec uporablja full size ( 35mm) senzor :blink:

Objavljeno

Četudi digitalec uporablja full size ( 35mm) senzor :blink:

Tam je vse po 'pravilima službe' :-)

Objavljeno (popravljeno)

Trenutno se pri nas da dobit olympus E 500 z dvema objektivoma za 200k sit :)

zdaj pa me zanima, kot laika, kaj pomenijo te številke poleg objektivov :hmm:

ZUIKO DIGITAL 14-45mm F3.5-5.6

ZUIKO DIGITAL 40-150mm F3.5-4.5

Dobiš ga že za 177.000 SIT .) Ful ugodno, pa tudi fotkič je zelo dobro ocenjen po raznih publikacijah .) Tudi mene že mika, pa še ful dobro lastnost ima in sicer lastno, zaenkrat edinstven sistem za čiščenje tipala s pomočjo Supersonic wave filtra, kateri nam vse manjse prašne in neumazane delce odstrani izpred tipala,ima vgrajen nek mehanizem tresenja, tako, da nimaš problemov z čiščenjem praha .)

Pozdrav od Roberta

Popravljeno . Popravil Robert
Objavljeno

@Dry - Nagaya bo mogla še nekaj cajta bit zadovoljna z D100.

Objavljeno

@Dry - Nagaya bo mogla še nekaj cajta bit zadovoljna z D100.

:?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!